Zoeken Vraag het forum

Pijn aan borst en rommelde maag na een keer veel alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • KeMurphy

Hallo,

Ik schaam me hier echt voor maar ik ben een 16-jarige jongen. Die een keer veelste veel alcohol heeft gedronken… 8 shotjes. En sindsdien heb ik al 3 dagen last van een rommelige maag en druk tegen mijn borst aan de onderkant. Ook voelt dit een beetje branderig. Overal lees ik dat het een maagzweer is. Zijn mijn symptomen mogelijk voor een maagzweer en is het mogelijk dit zonder dokter op te lossen?

Dank u voor uw tijd.

10 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Een maagzweer zal het niet meteen zijn, maar een geïrriteerd of ontstoken maagslijmvlies zou wel kunnen. Als de klachten aanhouden, zou ik toch maar naar de huisarts gaan. Voorlopig even geen alcohol, zo weinig mogelijk frisdrank met koolzuur, geen energy drank, geen pittig gekruid eten. Drink voldoende water.

Reageren
    KeMurphy

Dank u voor uw reactie.

Kan het nemen van Rennie helpen denkt u, of zal ik dat maar laten staan?

Sorry voor het nogmaals vragen om hulp.

Dankuwel

Reageren
    John (moderator)

Het forum is bedoeld om vragen te stellen… 😉

Je zou het met rennie kunnen proberen.

Reageren
    KeMurphy

Hallo,

Vandaag is me opgevallen dat al mijn ontlasting echt zwart is. Is dit normaal voor een maagslijmvliesontsteking?

dankuwel

Reageren
    John (moderator)

Dat komt toch vooral door wat je heb gegeten en de shotjes…

Reageren
    mina

Het is volgens mij geen maagzweer maar je maag ik volgens mij wel beschadigd door de alcohol. Ik denk niet dat je het zonder dokter op kan lossen.

Reageren
    Wende

De kans dat je op 16-jarige leeftijd een maagzweer oploopt door een enkele keer te veel te drinken is héél erg klein.  Ben je inmiddels al naar de huisarts geweest?

Zou je anders iets meer kunnen vertellen over je klachten? Wat is de precieze locatie van de pijn? Wat voel je precies? ( bv Brandend, zeuren, stekend, irriterend, misselijk etc). Op welke momenten heb je die klachten? Tijdens het eten/drinken, direct erna, enkele uren erna, snachts, constant?

Je zegt dat je ontlasting echt zwart is. Heb je misschien iets gegeten of gedronken wat dit kan veroorzaken? Bv dropshot, dropjes, rode wijn, spinazie (of andere voeding waar veel ijzer in zit), blauwe bessen etc etc?

Wat voor substantie heeft je ontlasting? Een gewone drol, diarree of iets er tussenin? Is het erg plakkerig en stinkt het veel erger dan normaal?

Hopelijk zijn je klachten inmiddels al over. Als je last van maagpijn en zwarte ontlasting blijft houden zou ik voor de zekerheid toch maar even langs de huisarts.

Reageren
    KeMurphy

Hallo

Morgenochtend is het eerste moment dat ik een afspraak kan maken de afgelopen dagen en dat ga ik ook doen. Mn ontlasting is grotendeels weer normaal, maar het branderige gevoel blijft. Het ergste in de nacht wanneer ik mij alleen daarop kan concentreren. Het zit grotendeels in het midden van mijn borstkas net onder de hoogte van mijn tepels.

dankuwel

Reageren
    Wende

Ik ken die vreselijke nachtelijke maagpijnen, funest voor je nachtrust. Bij mij is het gelukkig weer overgegaan nu er iets minder stress in m’n leven is. Al zal m’n maag altijd wel zwakke plek blijven, dus moet een beetje oppassen met alcohol enzo.

Ik ben trouwens wel eens getest op de Helicobacter pylori, dat is een bacterie die voor maagklachten kan zorgen, maar bij mij was dat negatief.

Maagzuurremmers als pantoprazol werken bij mij wel wat verlichtend (als ik die smorgens inneem heb ik de nacht erna veel minder last) maar op de lange termijn schijnen die juist heel slecht te zijn omdat je lichaam maagzuur nodig heeft voor een goede vertering en opname van vitamines enzo. Dus mocht de huisarts je dat voorschrijven gebruik dat dan niet te lang.

Rennies kunnen volgens mij geen kwaad. Bij mij helpen die nooit, maar bij jou misschien wel. Mocht je nou langer last houden van deze klachten (al hoop ik dat je er over een paar dagen geen last meer van hebt) dan is het raadzaam om eens een eet&maagklachten dagboek bij te houden. Wellicht zie je dan een patroon in voedingsmiddelen waar je niet zo goed tegen kan.

Goed dat je toch even bij je huisarts langs gaat 🙂

Reageren
    KeMurphy

Hallo,

Vandaag ben ik langs de huisarts geweest. Ik vind het toch belangrijk om te vertellen wat er gezegd ivm dat als ik mezelf meestal herken in klachten die ik lees, de oplossing meestal voor zichzelf wordt gehouden. Het is een tijdelijke pijn. Die na een poosje weer weg gaat en volledig hersteld tot die tijd moest ik me wel aan de tips over het eten hierboven houden. Ik kreeg geen medicijnen.

Ik wil iedereen bedanken die hierop heeft gereageerd. Jij hebben mij echt geholpen.

Nog een fijne dag.

Reageren
Reageer op: Pijn aan borst en rommelde maag na een keer veel alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.