Zoeken Vraag het forum

veel buikpijn en braken na beetje alcohol

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

hallo iedereen

sinds ongeveer 1 jaar heb ik last gekregen van buikpijn en braken na beetje alcohol.
    dit gebeurde 1 op de 10 keer ongeveer als ik dronk maar de laatste weken is het elke keer als ik drink.
    Ik zal het even duidelijker maken aan de hand van een voorbeeld dat bij mij voorgekomen is.
    Deze week ging ik naar de voetbal kijken en besloot om nog eens een beetje te drinken. Na ongeveer 4 pintjes (wat nooit een probleem is geweest) te drinken besloot ik om even te stoppen met drinken omdat de match begon. Toen de wedstrijd ongeveer 30 minuten bezig was, kreeg ik ineens uit het niets buikpijn.
    Het gevoel dat mijn maag overvol zit en de inhoud van mijn maag zat heel de tijd te drukken tegen de binnenkant van mijn maag. precies of er een baksteen in zat. In het begin viel de buikpijn mee maar het werd erger en erger tot dat ik het niet meer kon houden en moest braken. Na het braken is dat gevoel weg en kan ik weer gewoon alles eten en drinken wat ik wil.
    Ik ben 20 jaar en krijg dit de laatste tijd heel vaak na een weinig alcohol te drinken.
    iemand een idee hoe het komt?

dankje al vast voor de hulp

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Misschien heb je last van een geïrriteerd maagslijmvlies. Alcohol kan dan net iets te veel prikkelen..
    Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
Reageer op: veel buikpijn en braken na beetje alcohol
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

3 min leestijd

Anticonceptie en hormonen: welke past bij jou?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.