Zoeken Vraag het forum

Opgezwollen buik, diarree komt bijna maandelijks terug

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • An

Hallo iedereen

Ik ben op zoek naar eventueel mensen die hetzelfde voorhebben als ik en mij iets meer kunnen vertellen voor ik naar de huisarts ga.

Ik ben een vrouw van 23 jaar en heb vaak last van mijn stoelgang. Dit is al een jaar of twee.

Telkens ik pasta of iets vettig eet krijg ik nog geen kwartier daarna diarree. Maar dit gebeurt niet altijd de maand wel en de andere keer kan ik dan weer zo veel pasta of frieten eten als ik wil. De diarree is meestal nog vast maar wel waterig.

Ik ben in juli een week naar Frankrijk geweest met vriendinnen. Op een avond kreeg ik pijnlijke steken links onderaan. Bijna alsof ik een pijnlijke eisprong had, maar ik neem de pil dus dat kon niet. Het was zo pijnlijk dat ik mij niet kon bukken of recht kon zitten. Ik moest wel vaak naar het toilet (gewone stoelgang) en dan nam de pijn af. Dat duurde een nachtje en verdween weer.

De week daarna had mijn moeder pasta gaan halen van een zeer goede winkel in Antwerpen. Direct naar toilet kunnen gaan. Diarree. Ik merkte wel dat mijn buik platter was. Ik weeg maar 53 kg

Ik merkte dat het daarna moeilijker werd om stoelgang te maken, ook al probeerde ik dagelijks. Dat duurde drie weken. Er kwamen enkel harde keutels uit. Mijn buik begon opgezwollen te geraken. En na een taartje met slagroom te eten bij een vriendin mocht ik mij spurten naar het toilet.

Alles leek in orde tot ik dezelfde nacht waterige diarree kreeg. Wateriger dan ik normaal ben.

Ik dacht aan spastische darm of een voedselintolerantie (maar voor dat is het te random).

Ik dacht aan parasieten maar bij de normale stoelgang is niets vreemds te zien. Wel witte spekkels maar ik eet enorm veel volkoren- en meergranenbrood, dus dat zijn misschien onverteerde zaden.

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Moeilijk om daar zo zonder enig onderzoek iets over te zeggen.  Ga met de klachten naar de huisarts

Reageren
    C

Hoi,

Ik herken jou problemen heel erg bij mijzelf.

Weet jij toevallig al meer over wat is hoe t komt en wat er aan te doen is?

Groetjes,

C

Reageren
Reageer op: Opgezwollen buik, diarree komt bijna maandelijks terug
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.