- Anoniem31 juli 2017 om 10:08
Hallo,
Al een aantal jaar ben ik vaak misselijk maar is er niks gekomen uit alle onderzoeken. Wel ben ik behandeld voor de helicobacter pylori maar dit heeft geen effect gehad.
Nu heb ik weer gekke ontlasting met veel slijm (de lichte stukken; sorry voor de onsmakelijke foto…). Dit heb ik vaker gehad en zelfs wel eens alleen maar slijm. Ik kan dit niet linken aan voeding. Weet iemand wat dit is?
Bijlagen:
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 juli 2017 om 12:22Dan zou je dus nog steeds last kunnen hebben van de bacterie…
ReagerenAnoniem31 juli 2017 om 12:42Sorry, uit mijn verhaal was dit niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat ik ben behandeld voor de bacterie en dat deze daarna niet meer werd gevonden in ontlasting onderzoek, maar dat de klachten van misselijkheid bleven. Zwanger ben ik zeer zeker niet.
Zouden deze klachten passen bij een nieuwe besmetting of zou er een andere oorzaak kunnen zijn?
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2017 om 13:01Dat is moeilijk te zeggen. Â Dat kan allen maar worden vastgesteld als er opnieuw onderzoek wordt gedaan naar de bacterie. Over een andere oorzaak kan ik zo helaas ook niets zeggen. Ga in ieder geval terug naar de huisarts als de klachten aanhouden.
ReagerenCatootje1 augustus 2017 om 15:43Het kan nodig zijn om je voeding en gezondheid eens onder de loep te nemen. Veel mensen zeggen gezond te eten maar vaak eten we teveel koolhydraten en teveel brood, witmeelproducten, margarine en allerlei ongezonde dingen.
Bij te weinig maagzuur kunnen ook eerder problemen optreden, ook problemen met de spijsvertering. Voor het maagzuur zijn stoffen belangrijk als magnesium, zink en vitamine B. Soms kan misselijkheid ook samenhangen met tekorten, zoals magnesium en vitamine B.
Voor de stoelgang kan het schelen om ook oplosbare vezels te eten, zoals psyllium, inuline en appelvezels.
Reageren