Zoeken Vraag het forum

Veel ontlasting klachten (incl foto)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • S anoniem

Goedemiddag!

Sinds 2-3 qmaanden heb ik last van mijn darmen wat zich uit in verschillende soorten ontlasting en vaak op een dag ontlasting hebben. Er is ontlasting onderzoek gedaan, maar alleen op het gebied van parasieten en de werking van de alvleesklier. Er kwam een parasiet uit (cryptosporidium), maar dit is inmiddels ook weer 1,5 maand geleden.

Het wisselt van slijm naar onverteerde etensresten naar kleine harde stukjes. En dat dus meerdere keren per dag.

Ik moet ook vermelden dat ik momenteel ook deal met een angststoornis, namelijk de angst voor ernstige ziektes. Ik sta op de wachtlijst voor een therapie.

Kan stress/angst zoveel invloed hebben op je darmstelsel en ontlasting? Ik ga sowieso terug naar de huisarts, maar ben erg benieuwd wat de oorzaak kan zijn van deze verschillende vormen van ontlasting. Zie bijgevoegde foto: daarin zie ik zoete aardappel, dit heb ik gisteravond gegeten en was er vanmiddag alweer uit. Ook is de ontlasting draderig/vezelachtig.

Ik hoor graag wat jullie denken. Groet!

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Stress kan daar zeker invloed op hebben maar de parasiet kan ook nog aanwezig zijn

Reageren
    Pieter j

Dit soort ontlasting heb ik ook altijd, is het al wat minder bij jou?

Reageren
Reageer op: Veel ontlasting klachten (incl foto)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.