Zoeken Vraag het forum

Vreemde ontlasting

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Ik had hier een tijdje geleden ook al iets geschreven. Maar ik vroeg me af wat jullie mening over deze ontlasting is, wat klopt er niet? Ik denk dat er iets niet helemaal goed gaat bij het maken van slijm in mijn darmen als ik het zo zie. Ik heb hiernaast ook wel klachten maar ik vroeg me gewoon af wat jullie van deze foto’s vinden en wat jullie denken dat er een beetje mis gaat in mijn darmen. En misschien dat er mensen zijn die dit herkennen.

14 reacties
    Reageren
    Anoniem

Wat vies om te zien zeg…Ik zie echt helemaal niks raars, waar maak je je nou zo druk om??

Reageren
    Anoniem

Wat een vreemde reactie. Ontlasting ziet er niet fris uit inderdaad, maar dat hoort ook bij het menselijk lichaam. Heeft u enige kennis over de darmen? Een van de duidelijkste dingen die je kunt zien Zijn de vormingen van de ontlasting, het geeft aan dat ik last van obstipatie heb (wat dus ook zo is). Als je de helderheid van je telefoon wat hoger zet zie je bij de lichtere foto een donkere slijmlaag op bepaalde plekken met een oranje/rode gloed er over. Op de wat donkerdere foto zie je rondjes donker slijm op de ontlasting. Naar mijn mening is dit niet normaal, ook omdat ik mijn ontlasting regelmatig check. Ik zie ook regelmatig oranje slijm (soms ook met bloed) op mijn wc papier.

Dus waaruit concludeer je dat dit er gezond en normaal uit ziet?

Reageren
    Anoniem

De reden waarom ik dit op dit forum plaats en niet meteen naar de huisarts ga, is omdat het ten eerste anoniem is dus ik kan gewoon foto’s delen zonder me te hoeven schamen en omdat als ik naar de huisarts ga met de klachten die ik heb, ze misschien onnodige dingen zullen gaan voorschrijven omdat ze eigenlijk niet weten wat er is. Daarom vroeg ik me af of mensen dit zouden herkennen.

Reageren
    Anoniem

Als ik hier naar kijk zie ik gewoon niks geks; dat is gewoon mijn mening..Uiteraard moet je wel oplettend zijn op mogelijke afwijkingen maar zolang er geen bloederig slijm oid in zit is er toch niks om je zorgen over te maken..?En ja ik heb wel enige medische kennis inderdaad..Misschien dat een ander wel iets ziet maar ik niet..obstipatie kan wel de vorm verklaren …

Reageren
    anoniem

Dan vind ik het een vreemde reactie van een arts ‘wat vies om te zien’. Ik studeer tandheelkunde en ik kijk met een hele andere gedachte naar zo’n foto dan met de gedachte ‘oh wat vies’. Ik kijk naar details en  ga nadenken waar het aan zou kunnen liggen, dat heb ik ook geleerd.

Maar bedankt voor de reactie.

Reageren
    Anoniem

Oke mijn excuses dan; het was misschien niet een handige reactie inderdaad..Het is alleen niet wat je verwacht als je op een forum leest. Ik heb niet gezegd dat ik een arts ben hoor;)

Wat ik al zei ..de obstipatie geeft die aparte vorm maar daar zou je best  wel iets voor kunnen krijgen van je huisarts.Als je je zorgen maakt over evt slijm of bloed dan zou ik toch even nasr je huisarts gaan.Succes  hoor en nogmaals mijn oprechte excuses.

Reageren
    Catootje

Misschien beter ook een omschrijving geven. Keutels kunnen wijzen op te weinig vezels. Een middel als Colon Clean werkt wel goed. Dat geeft je ontlasting wat meer volume, waardoor het beter stroomt. Natuurlijk voldoende drinken. Een middel als Oxy Powder kan voor kortere tijd gebruikt worden om je darmen te reinigen. Zeker omdat je aangeeft ook andere klachten te hebben kan het goed zijn om naar je hele voedingspatroon te kijken en misschien eens advies vragen op natuurgeneeskundig gebied. Niet in plaats van medische hulp. Veel mensen denken gezond te eten maar belangrijk is vooral om te zorgen voor complexe koolhydraten, eiwitten, vetten en vezels bij elk eetmoment. Natuurlijk ook voldoende groenvoer.

Reageren
    Anoniem

Oké, bedankt voor de reactie. Ik eet meestal in de ochtend muesli (zonder toegevoegde suikers enz) met een stuk fruit. In de middag vaak een handje nootjes of bijvoorbeeld een tosti (volkoren brood) en in de avond verschild (vrijwel altijd groente kip en rijst of aardappel). Is er iets wat ik beter nog er bij kan eten of iets vervangen? Sinds ik last van het verstopte gevoel heb ben ik ook extra gaan drinken maar er is nog weinig verandering. Nog extra tips?

Ik had inderdaad ook beter nog andere klachten er bij moeten zetten maar ik had gehoopt dat er iets op basis van de foto’s was op te merken.

Ik steken in mijn linker onderzij, vaak ook tijdens het eten (vooral avondeten) wat ik wel onlogisch vind omdat er dan nog geen vertering in mijn linkeronderzij plaats vindt toch? Ook heb ik een minder grote eetlust. Het begon met het oranje slijm en ongeveer twee weken later kwam de obsipatie. Denk je dat het te maken heeft met wat ik eet? En wat zou ik dan beter wel en beter niet nog extra kunnen doen qua eten?

Reageren
    Anoniem

Door de verstopping is de ontlasting harder en komt er moeilijker uit ..Hierdoor zouden er bijv kleine wondjes kunnen ontstaan ook door evt persen..Dus als er wat rood oranje bij de ontlasting zit kan dit ook hierdoor komen. Maar wat ik al aangaf..als je zeker wilt weten of er niks is dan voor je geruststelling even naar de dokter…

Veel vezels eten, evt vezeldrankje bij kruidvat halen en veel drinken! Geen witbrood maar liefst donker dat is vezelrijk! De pijn kan ik zo niet verklaren.Het beste ermee!

Reageren
    Anoniem

Ja ik drink inderdaad nu sinds twee dagen ook een vezeldrankje, heeft nog weinig effect maar dat heeft vaak tijd nodig volgens mij.

Klopt ik eet nooit wit brood, ik eet bruin volkorenbrood, dit bevat veel vezels. Maar ik eet niet dagelijks brood, meestal gewoon een handje nootjes.

Maar bedankt voor de reactie, ik wacht het gewoon even af en als het over een paar weken nog niet weg is dan ga ik wel even langs de huisarts.

Reageren
    anna

hoi,ik heb ook sinds weken dit slijm .Wat kan dit zijn?Is dit normaal op de ontlasting?

Reageren
    Anna

niemand die hier over weet.Mask me nogal zorge.Heb precies de kleur slijm die hier boven op de foto ook staat .

Reageren
    Anna

hoi vanmorgen weer dit soort slijm wat hier boven op de foto staat.is dit nu normale kleur van slijm of is dit bloed.

Reageren
    Emma

Ik heb precies hetzelfde op mijn ontlasting en ook pijntjes voornamelijk links. Ben je inmiddels wat verder? Bezoek huisarts?

Reageren
Reageer op: Vreemde ontlasting
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.