- Dhr.van casdt27 juli 2017 om 09:04
Goedemorgen , nou ik heb laatst een maag onderzoek gehad : uitslag was een ”geirriteerde slokdarm”
De arts deed er nogal luchtig over…maar de klachten zijn heel naar.
-Constant zuur (maagzuurremmers helpen al maanden niet)
-Kortademig
-Uitstraling naar schouder(links) soms armen , soms kaken.
-Oprispingen
-Constipatie (tijdens de opname deed zelfs 5 liter moviprep verdeeld over 5 dagen maar niks
-Gevoel alsof je licht bij je strot word gegrepen,
-Hoest klachten,slikklachten,gevoel dat eten HEEL traag zakt
-Maagpijn
Ik zit nog wel te wachten op de uitslag van weefsel wat is afgenomen van mijn slokdarm..maar de arts zei al dat er waarschijnlijk niks uit zal komen…maar toch zijn de klachten heel erg naar.
Ik weet niet zo goed meer wat ik hiermee aanmoet.
Herkent iemand dit of heeft iemand tips?
Alvast bedankt voor het lezen.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
27 juli 2017 om 10:02De irritatie kan door opkomend maagzuur worden veroorzaakt. Is niet duidelijk geworden waarom je zoveel last hebt van het maagzuur?
ReagerenDhr.van casdt28 juli 2017 om 08:18Hallo Tandor bedankt voor de reactie…nee het is onduidelijk ik heb wel heel lang magnesiumhydroxide gebruikt voor de ontlasting op advies van de internist..maar hielp ook weinig.
Maagzuur vind ik nog één van de minst vervelende klachten…ik zit nu aan de panteprazol 2x20mg daags..maar ook dat helpt niet en ervoor ook niet toen ik het gebruikte.
ReagerenJohn (moderator)
28 juli 2017 om 10:04Vreemd. Als er niets uit het biopt komt, is het misschien goed om voor een second opinion naar een andere MDL-arts in een ander ziekenhuis te gaan.
Doe ook eens even onderstaande test. Al is het maar om he te kunnen uitsluiten. Wat is je leeftijd?
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenDhr.van casdt29 juli 2017 om 09:11Tja ze hebben me opgenomen en ze lijken erzelf ook niet echt uit te komen…zelfs de 2e internist niet.
De uitslag van het biopt is nog niet bekend…verbaasde me wel dat de arts op de opname afdeling al zei dat er waarschijnlijk niks uit de biopt zal komen…toch zijn de klachten enorm.
Ik lees trouwens dat alleen een ”barret slokdarm” uit zo’n biopt kan komen…is dit waar of?
Naja even afwachten maar.
Bedankt Tandor.
ReagerenJohn (moderator)
29 juli 2017 om 12:09Uit een biopt kunnen meerdere dingen komen. Even afwachten maar
ReagerenAnoniem29 juli 2017 om 16:20had ik ook, niets gevonden hier in nederland, 2 maanden later op vakantie in Turkije wel wat gevonden?
Reageren