Zoeken Vraag het forum

Maagonderzoek achter de rug + biopt afgenomen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Dhr.van casdt

Goedemorgen , nou ik heb laatst een maag onderzoek gehad : uitslag was een ”geirriteerde slokdarm”

De arts deed er nogal luchtig over…maar de klachten zijn heel naar.

-Constant zuur (maagzuurremmers helpen al maanden niet)

-Kortademig

-Uitstraling naar schouder(links) soms armen , soms kaken.

-Oprispingen

-Constipatie (tijdens de opname deed zelfs 5 liter moviprep verdeeld over 5 dagen maar niks

-Gevoel alsof je licht bij je strot word gegrepen,

-Hoest klachten,slikklachten,gevoel dat eten HEEL traag zakt

-Maagpijn

Ik zit nog wel te wachten op de uitslag van weefsel wat is afgenomen van mijn slokdarm..maar de arts zei al dat er waarschijnlijk niks uit zal komen…maar toch zijn de klachten heel erg naar.

Ik weet niet zo goed meer wat ik hiermee aanmoet.

Herkent iemand dit of heeft iemand tips?

Alvast bedankt voor het lezen.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

De irritatie kan door opkomend maagzuur worden veroorzaakt. Is niet duidelijk geworden waarom je zoveel last hebt van het maagzuur?

Reageren
    Dhr.van casdt

Hallo Tandor bedankt voor de reactie…nee het is onduidelijk ik heb wel heel lang magnesiumhydroxide gebruikt voor de ontlasting op advies van de internist..maar hielp ook weinig.

Maagzuur vind ik nog één van de minst vervelende klachten…ik zit nu aan de panteprazol 2x20mg daags..maar ook dat helpt niet en ervoor ook niet toen ik het gebruikte.

Reageren
    John (moderator)

Vreemd. Als er niets uit het biopt komt, is het misschien goed om voor een second opinion naar een andere MDL-arts in een ander ziekenhuis te gaan.

Doe ook eens even onderstaande test. Al is het maar om he te kunnen uitsluiten. Wat is je leeftijd?

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Dhr.van casdt

Tja ze hebben me opgenomen en ze lijken erzelf ook niet echt uit te komen…zelfs de 2e internist niet.

De uitslag van het biopt is nog niet bekend…verbaasde me wel dat de arts op de opname afdeling al zei dat er waarschijnlijk niks uit de biopt zal komen…toch zijn de klachten enorm.

Ik lees trouwens dat alleen een ”barret slokdarm” uit zo’n biopt kan komen…is dit waar of?

Naja even afwachten maar.

Bedankt Tandor.

Reageren
    John (moderator)

Uit een biopt kunnen meerdere dingen komen. Even afwachten maar

Reageren
    Anoniem

had ik ook, niets gevonden hier in nederland, 2 maanden later op vakantie in Turkije wel wat gevonden?

Reageren
Reageer op: Maagonderzoek achter de rug + biopt afgenomen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

2 min leestijd

Nieuwe website Dokter.nl komt eraan (week 24)

4 min leestijd

Eczeem en hooikoorts: waarom ze zo vaak hand in hand gaan

4 min leestijd

Hooikoorts en immunotherapie: wanneer is het een optie?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.