- Marijke25 april 2017 om 18:37
Gisteren kreeg ik in de avond enorme maagklachten dmv maagbranden. Vandaag voel ik al heel de dag enorme brandende steken achter mijn borsten (in het midden) en tussen mijn schouderbladen. Het houdt niet aan maar het komt (lijkt het) vaker met inademen. Maar blijft ook na-sudderen. Gevoel of er iets zwaar valt in mijn maag en slokdarm. Ik slik omeprazol en mag bij ernstige maagzuur klachten een zakje sucralfaat nemen, maar dit voelt anders als gewoon maagbranden.
Weet iemand wat dit kan zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
25 april 2017 om 18:49Het kan door het maagzuur komen, maar het is mogelijk dat je daardoor bent gaan hyperventileren.
Doe eens de test:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenMarijke25 april 2017 om 18:55Dank je wel, test heb ik gedaan dus wacht op de uitslag. Dat ik hyperventilatie heb weet ik. Maar ik vind dat gevoel best eng. Dat het net op die plek moet zitten. Lijkt soms of je ileen te groot stuk eten hebt ingeslikt, daar hou je soms ook die last van. Dat icm het branden. Soms vrees ik dan dat het toch mijn hart kan zijn. Maar das niet waarschijnlijk toch?
ReagerenJohn (moderator)
25 april 2017 om 19:11Nee hoor. Dat is toch echt een brokgevoel dat door hyperventilatie ontstaat en dan nog wat erger wordt door het maagzuur.
Reageren