- Robert24 april 2017 om 20:25
Goedenavond,
Sinds vorig jaar maart heb ik (man, 27, sportief) last van talloze onverklaarbare vage en minder vage klachten. Ik heb wel 10 keer de huisarts bezocht voor al deze dingen, daar kwam voor de meeste klachten niets noemenswaardigs uit. Om gek van te worden. Vandaag kwam ik een oranje druppel tegen in mijn ontlasting, dus toch maar weer hier wat om advies vragen want de huisarts durf ik bijna niet meer te bellen.
Vorig jaar april-mei-juni:
groene / groen-gelige ontlasting
misselijkheid (extreme)
steken buik links / rechts
zwaar verminderde eetlust
verhoogde bilirubine (23)Deze klachten werden allemaal minder rond juli 2016, maar de groen-gelige ontlasting en steken buik (vooral links) zijn van tijd tot tijd nog aanwezig.
Heb bloedtesten gehad, en een buikecho, kwam niets uit behalve lichtverhoogde bilirubine (was een paar weken later weer gezakt). Steken in buik te overzien, groene ontlasting verder niet erg last van (beetje scherpe lucht). Dus prima.
Tot september, bell’se parese geconstateerd aan linkerzijde gezicht. Kon oog niet sluiten en linker mondhoek werkte ook niet mee. Na een paar weken trok dit gelukkig weer weg (prednison gehad).
In oktober kreeg ik last van erge duizeligheid, vooral bij fysieke inspanning. Huisarts zei dat hij dacht dat het door hetzelfde virus zou komen als dat de gezichtsverlamming veroorzaakte, bij evenwichtsorgaan in de buurt. Begin december was dit over. Zelf nog een complete bloedtest gedaan (commercieel) via internetwebsite, alle waarden waren in orde.
December bloedtest gedaan voor lyme omdat ik he-le-maal gek van de vage klachten werd, kwam (helaas) niks uit,
Februari 2017 pijn borstbeen, soms gevoel dat een boer dwars zat. Arts dacht brandend maagzuur, omeprazol 30 dagen, na een week begon dat te helpen.
Maart 2017 flinke griep, 39 graden koorts (hield 5 dagen aan) en daarna nog zeker een week op bed gelegen. 1 dag fit, toen een voorhoofdsholteontsteking, ook nog een dag of 10 flink zoet mee geweest. Neusspoeling verzachte de pijn, nu af en toe nog even een avondje last van (pijn links boven wenkbrauw en links boven kiezen), maar lijkt weg te trekken.
Afgelopen 2 weken lijkt dat brandend maagzuur weer terug, dus vandaag weer begonnen met omeprazol.
Verdere actuele klachten de laatste weken:
– soms steken links / rechts
– van tijd tot tijd groenige ontlasting (50% ongeveer, niet meer continue zoals maart t/m juni 2016)
– steekjes in keel rechts, gedurende bepaalde periodes op een dag, niet continue dus kan niet van keelpijn spreken (hoog rechts in de keel, voornamelijk last van in de ochtend en steekjes trekken soms door naar rechteroor)
– vorige week veel buikpijn links, geen steken maar continue op zelfde plek een pijnlijk gevoel, bij beweging werd dit erger, door er op te drukken deed het minder zeer, duurde van 21u in de avond en trok rond het middaguur de volgende dag langzaam weg
Vandaag had ik een druppel oranje (bloed?) in (mijn groenige) ontlasting, verder ook wat oranjige vloeistof door de ontlasting heen lijkt het.Waarschuwing! Hele smerige foto:
https://gyazo.com/efd34a3372f523fce8224df6b219a9d9Hier schrok ik een beetje van, aangezien arts zei “Er is pas wat aan de hand als er ook bloed in je ontlasting zit” met al die vage buikklachten. Maar ik durf niet zo goed de huisarts meer te bellen, ik ben me er van bewust dat ik veel vage klachten (en minder vage natuurlijk, bell’se parese was glashelder) heb gehad, en maandelijks bij de huisarts heb gezeten.
Mezelf al afgevraagd of het niet gerelateerd is aan stress of hyperventilatie, ik heb hier zelftesten voor gedaan maar daar kwam niets uit. Ook aan de huisarts voorgelegd en die zag dat ook niet.
Verder al jaren (minimaal 5 jaar) een vieze bittere smaak in mond, amandelen heb ik hier voor laten verwijderen (met amandelsteentjes die erg stonken) maar dit heeft echt niets geholpen. Geen idee of het relevant is om te melden maar ik doe het toch maar.
Normaal heb ik nooit wat, dus het afgelopen jaar is medisch gezien echt heel slecht geweest met zoveel rare klachten. Voor mijn gevoel heb ik gewoon een of ander virus in mn lichaam dat om de paar weken weer bepaalde rare klachten geeft, die vervolgens weer wegtrekken en waarvan sommige in een bepaalde mate aanwezig blijven, maar de artsen zeggen “Soms moet je er gewoon op vertrouwen dat je gezond bent”, en dat zeg ik ook elke keer tegen mezelf, ik zou wel gek zijn, heb je weer zo’n vage klacht… Maar begin er inmiddels wel een beetje moe van te raken.
Wat kan ik hier nou mee?
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
24 april 2017 om 20:33Dat is een hele lijst….
Ga naar de huisarts en vraag een verwijzing voor de MDL-arts. I.v.m. je groene ontlasting had er ook al veel eerder een ontlastingsonderzoek gedaan moeten worden. Je zou een bacteriële darminfectie of maaginfectie kunnen hebben.
ReagerenRobert24 april 2017 om 20:42Excuses, door alle huisartsbezoeken en alle onderzoeken ben ik vergeten te vermelden dat ik in april al een ontlastingsonderzoek heb gehad, waar ook niets uitkwam.
ReagerenJohn (moderator)
24 april 2017 om 20:46Gebruikte je toen Omeprazol?
ReagerenRobert24 april 2017 om 21:16Nee, de ontlasting is getest in mei 2016. Omeprazol ben ik in februari mee begonnen van dit jaar i.v.m. de maagzuurklachten.
ReagerenJohn (moderator)
24 april 2017 om 21:27Misschien dan toch een maagbacterie….daar zou dan een gastroscopie voor gedaan moeten worden. Of een glutenallergie…
Vraag in ieder geval een verwijzing voor de MDL-arts
Reageren