- YorickH1 juni 2016 om 20:15
Dag allemaal,
Sinds begin april (2 maand geleden) loop ik met een aantal merkwaardige klachten rond, en de huisarts ziet er niet echt iets in.
Eerst iets over mezelf: ik ben een man, 26 jaar, ga drie keer per week naar de sportschool (gebruik geen voedingssupplementen) en sinds mijn derde eet ik geen vlees en vis merkwaardig genoeg, moet er niks van hebben. Wel eet ik voldoende noten e.d. om dit op te vangen.
Normaal gesproken heb ik zelden ergens last van en voel ik me kerngezond. Tot er twee maanden geleden ineens wat vreemde klachten kwamen opzetten:
1. Groene papperige ontlasting
Sinds begin april tot de dag van vandaag is mijn ontlasting altijd groen en soms meer geel, maar vrijwel altijd groen.Ook als ik rode kool of rode bieten eet: mijn ontlasting is helemaal groen.
Ontlasting is nooit stevig, altijd slap en papperig. En sinds de klachten heb ik ook 2-3 keer per dag ontlasting, voorheen maar 1 keer.
2. Steken in buik, links & rechts
Ook sinds begin april: lichte steken links en rechts in de buik, niet altijd op dezelfde plek, wel altijd links en rechts. Nog steeds het geval.Verder voelt hele onderbuik gewoon vervelend / niet fijn aan sinds die periode.
3. Steken in testikels, links & rechts
Ook sinds begin april: Lichte steken in testikels links en rechts, soms gelijktijdig, soms alleen links, soms weer rechts. Half april werd dit veel erger voor ongeveer een week, soms continue een zeurende pijn dat ik er zelfs niet van kon slapen. Dit is daarna afgezwakt en nu heb ik af en toe weer pijnlijke testikels. Lijkt wel of het door een spier oid komt of allicht door iets in de rug? Zie punt 4.4. Pijn in de onderrug
Sinds 10 april. Van tijd tot tijd pijn in de onderrug, sommige dagen ook helemaal niet. Ik ben een buikslaper, en verdenk dit dan ook van de pijn, maar zeker weten doe ik het niet. Wel lijkt het dat de pijn in testikels ook meer aanwezig is op het moment dat de pijn in de onderrug er is. Toch merkwaardig dat dit met alle andere klachten samen op komt zetten.5. Misselijkheid en verminderde eetlust
Dit heb ik sinds half april. De eetlust is eigenlijk sindsdien bijna niet aanwezig, ik heb geen zin meer in zoete en vette dingen. Fruit en drinken heb ik wel zin in. Ook heb ik sindsdien elke dag bepaalde periodes last van misselijkheid, dit houd dan een paar uur aan en dan is het weer minder. Komt het later op de dag weer terug. Vlak voordat ik ontlasting heb en vlak daarna is de misselijkheid ook erg aanwezig.6. Buikpijn / vervelend gevoel in de buik
Sinds half mei meer last van buikpijn en algeheel een vervelend gevoel in de buik. Onderbuik voelt gewoon niet fijn.In de tussentijd ben ik 5 keer bij de huisarts geweest, is mijn ontlasting op kweek gezet en heb ik 2 bloedtesten gedaan.
1e bloedtest was eind april, vrij complete test, ALAT was 46 en HDL cholesterol was 0.8. Verder was alles goed:
https://gyazo.com/cfad50b06325b40dd0ecfe860f5aa179In mei ontlasting op kweek laten zetten, gekeken naar parasieten en bacteriën maar niks gevonden.
Eind mei een 2e bloedtest na huisarts bezoek, meer gefocust op lever en nieren:
ALAT was nu 36 en dus beter, bilirubine voor het eerst getest en was verhoogd: 23.
Ook coeliakie getest, dat heb ik niet.Nu krijg ik volgende week een echo van de bovenbuik. Arts wil me niet doorsturen naar MDL. Hij raadde een echo ook niet aan en dacht dat mijn klachten vanzelf wel weer overgaan. Groene ontlasting zou wel door verhoogde bilirubine kunnen komen.
Het lijken mij allemaal wat vage klachten en zie niet echt verbanden tussen alle klachten, wel tussen een aantal natuurlijk. Maar de huisarts lijkt het allemaal niet echt als een probleem te zien. “Vage klachten” staat er op het echoformulier.
In de tussentijd voel ik me ipv 26, 76 jaar oud met allemaal vervelende ongemakken. Ik run een bedrijf maar echt focussen op werk gaat ook niet door deze klachten. Als ik wil hardlopen oid voelt dit weer niet fijn aan de buik. Ben er wel een beetje zat van.
Ik zou graag de mening willen hebben van iemand met een medische achtergrond wat ik hier nu mee aanmoet. Ik snap dat een arts denkt “wat vreemd, al die klachten”, maar ik verzin ze niet voor de lol oid.
(Heb hier al een topic lopen waar Tandor op gereageerd heeft, maar wil toch nog eens het verhaal logisch proberen neer te zetten om te zien of er nog meer medische mensen een visie op hebben)
6 reactiesReagerenmaggie29 juli 2017 om 16:19ik ben een vrouw van 73 en heb sinds 2 maanden groene ontlasting die echter bij eren van kersen of bietjes wel anders kleurt.  Soms een gevoel van misselijkheid en lichte pijn in rechter deel van buik. Inmiddels ben ik wel doorgestuurd naar mdl arts. Ontlasting is onderzocht evenals bloed. Geen afwijkingen gevonden. Mag nu in MRI maar daarvoor is een wachtlijst en ik moet helaas nog zeker 4 weken wachten tot het zover is.
ReagerenFrank9 januari 2020 om 21:22Ik herken wel wat hierin, ik heb groene ontlasting, lichte pijn rechts net onder mijn ribben. Misselijk vooral in de ochtend. Verder in enige mate winderigheid en boeren. Geborrel in de darmen. Volgende week word er een echo en foto gemaakt van mijn buik. Ik vraag mezelf dus ook af wat dit kan zijn. Zodra ik wat meer weet, laat ik dat hier weten.
ReagerenR11 april 2021 om 01:20Weten jullie al meer en hoe is het afgelopen?
ReagerenLoesje23 maart 2023 om 07:23Wat is er uit gekomen?
ReagerenLoesje23 maart 2023 om 07:23Wat is er uitgekomen, ik heb dezelfde klachten
ReagerenTrien23 oktober 2023 om 11:59Groene ontlasting kan komen na het eten van avocado, spinazie blauwe bessen…
Reageren
Blauw (van de bessen)+ geel = groen