- Sanne17 mei 2022 om 11:15
Hallo,
Ik heb sinds een week of twee regelmatig last van oranje/bruin slijm bij mijn ontlasting en maak mij hier erg veel zorgen over.
Ik heb wegens een eetstoornisverleden een prikkelbare darm ontwikkeld en ben dus bekend met klachten als obstipatie, opgeblazenheid, buikpijn en gevoeligheid voor bepaalde voedingsmiddelen.Echter heb ik voorheen nooit zichtbaar slijm bij mijn ontlasting gehad.
Begin dit jaar ben ik al een keer naar de huisarts geweest omdat ik toen ook oranje/bruin slijm bij mijn ontlasting had. Er is toen een monster van mijn ontlasting onderzocht en daar is niks afwijkends uitgekomen gelukkig.Nu heb ik de afgelopen twee weken weer erg veel last van mijn darmen en heb ik ook al een aantal keer het oranje/bruine slijm gezien.
Het is er niet dagelijks, maar wel met regelmaat.
Ik blijf mij, ondanks dat ik weet dat ik PDS heb, toch veel zorgen maken.
Ik merk ook dat mijn stoelgang soms wat moeizamer op gang komt, mijn darmen meer rommelen en ik zo nu en dan steekjes bij mijn anus voel (die duren echter maar heel kort).
Ergens ben ik bang dat er toch iets ernstigs aan de hand is.
Ik kan maar moeilijk geloven dat dit ‘normaal’ is bij PDS…Ik zou graag uw mening horen en ter verduidelijking heb ik een foto van het slijm wat ik zie.
Groeten
10 reactiesReagerenJohn (moderator)
17 mei 2022 om 18:48Het is toch een klacht die bij PDS vaker voor komt.
ReagerenPleun12 juli 2022 om 19:58Ook ik heb dit vaker , precies zoals op de foto .
Reageren
Maar heb dit al jarenIk8514 juli 2022 om 10:56Ik heb dit ook! Veel onderzoeken gehad, ook een darmonderzoek en de arts geeft aan dat dit normaal is bij pds.
ReagerenPascale27 december 2023 om 21:30Heb dit sinds ik een pancreatitis had 3 jaar geleden…mijm galblaas ben ik ook al kwijt
ReagerenAn6 maart 2024 om 17:39Als ik voeding eet met vet of lactose heb ik buikpijn en oranje slijm.ik heb ook pds en histammine allergie.
ReagerenNik22 maart 2024 om 23:03Ik heb dit ook en ik zweet vaak in de nacht
Reageren
Ze sturen mij ook altijd wegAn13 mei 2024 om 12:41Ik heb de heledag door ook als ik plas krijg ik druk op anus gelijk dik oranje slijm zonder ontlasting,en daar na buikpijn net of je ongesteld moet worden ,maar dat ben ik niet meer ,ben 71 jaar.
ReagerenCristel24 juni 2024 om 10:34Ik zal zeker een bezoekje doen aan uw huisarts. Vooral omdat u ook op leeftijd bent. Heel veel succes <3
ReagerenMelissa5 juli 2025 om 09:01Hoi ja dit is van jou pds ik heb het zelf ook op moment heb ik er een opstoot van dus ook veel oranje bij ontlasting steken in de buik tot aan de rug dat oranje is ontschuldig en hoort indd gewoon bij je pds omdat het wil zeggen dat je niet de juiste voeding eet je zou een fod map dieet kunnen proberen kan je eens opzoeken op google staat heel veel over
ReagerenAn6 augustus 2025 om 15:44Hoi melissa ja ik ga morgen naar de huisarts het hield mijn steeds tegen ,zelf denk ik mijn voeding ,want als ik anders eet is het er niet ,en van morgen goede ontlasting gehad ,ik merk ook dat ik steeds meer niet tegen koffie kan krijg zo maag zuur en naar gevoel,steeds als slijm er uit is veel buikpijn en schrijnende anus.
Reageren