- Sporter15 maart 2017 om 13:00
Sinds 3 weken word ik duizelig en misselijk tijdens het sporten. Het begint met steken in mijn maag, vervolgens duizelig en uiteindelijk misselijk (soms moet ik spugen). Maandag had ik training, na 20 minuten stond ik al te kokhalzen op het veld en ben ik na 10 minuten duizeligheid naar huis gegaan. Thuis moeten spugen, daarna nam de misselijkheid af. Heb nog wel de hele nacht een stekende pijn in mijn maag gehad. Ik heb er alleen last van met sporten, overdag voel ik mij gewoon prima! Voor het sporten in de avond, eet ik meestal anderhalf uur voor het sporten 2 tosti’s. Waardoor zou de misselijkheid, de steken en de duizeligheid door komen?
de sporter
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
15 maart 2017 om 13:19De tosti’s  een half uur voor het sporten zullen waarschijnkijk de oorzaak zijn.  Laat er iets meer tijd tussen en eet iets anders.
ReagerenSporter15 maart 2017 om 14:09Ik bedoelde 1,5 uur voor het sporten. Heb ook al pasta geprobeerd paar weken geleden en ook een soepje met brood. Het maakt dus niet zo heel veel uit wat ik voor het sporten eet. Maar 1,5 uur tot 2 uur voor het sporten eet ik dus
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2017 om 14:52Sporter15 maart 2017 om 19:53als ik moet sporten drink ik op een dag 3 liter, anders 2 liter
ReagerenJohn (moderator)
15 maart 2017 om 20:02Ik denk dat je dan toch langere tijd tussen eten en drinken moet laten. Minimaal 2 uur. Ik zou wel even met de klachten naar de huisarts gaan. Het zou een geïrriteerd maagslijmvlies kunnen zijn
Reageren