- CJ21 februari 2017 om 14:39
Vorige week bij de spoedeisende hulp geweest ivm druk op de borst, bovenrug, zweten en tintelingen in arm. Hart was in orde, hoorde wel een ruis op de aorta.
Al maanden een druk op de borst en pijn in de maag en darmen. Niet constant even erg en ook zeker niet dat je dubbel ligt van de pijn. Gewoon zeurderig. Ook regelmatig misselijk. En tintelingen in handen, benen en voeten, oorsuizingen en duizelig.
Net een echo gehad van de aorta, de is niet verwijdt. Maar ze keek nog even verder en zag wel dat ik galstenen heb. Kunnen alle bovenstaande klachten hier inderdaad van komen? Ik heb geen hele heftige krampen en de klachten verergeren ook niet een paar uur na het eten…
Zou het niet eerder een slechte (verstopte aorta) doorbloeding kunnen zijn…juist ook omdat ik die tintelingen heb?
Vrijdag moet ik terug naar de huisarts, maar zou graag meer meningen willen horen omdat vorig bezoek niet heel fijn verliep. Krijg niet het idee dat mijn klachten serieus genomen werden. Zou het niet fijn vinden als er geopereerd wordt als dit misschien niet nodig is!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
21 februari 2017 om 15:11Je klachten wijzen meteen niet op een probleem van de galstenen met een enkele uitzondering. Het zouden ook stress klachten kunnen zijn.
Doe eens de test op: http://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenCJ21 februari 2017 om 19:11ik ga het lezen, dank je!
ReagerenKarin14 maart 2018 om 22:42