- Anoniem9 juli 2016 om 09:35
Ik heb een vraagje over de mogelijkheid dat ik galstenen heb. Mijn dokter heeft mij namelijk verwezen naar de echo, maar die is deze vrijdag pas, en nu heb ik gewoon graag zekerheid over of galstenen wel degelijk een mogelijkheid zijn.
Mijn klachten:
– al een maand lang maagklachten; misselijkheid, brandend maagzuur (die klacht is na omeprazol gelukkig verdwenen)
– Opgeblazen gevoel die met de dag erger wordt. Heb geen verstopping, het komt er wel uit, maar het opgeblazen gevoel blijft
– Ontlasting is lichter dan normaal, heeft nu een gelig tintje
– Pijn in mijn rechterzij bij de onderste ribbenHad deze week nog met de dokter gesproken over dat ik door ongezond leven m’n maagwand/maagslijmvlies heb geïrriteerd, waar ik dan nu de oorzaken van merk. Misselijkheid en andere maagklachten zijn steeds minder frequent, zeker in de laatste dagen is het veel dragelijker geworden (eet heel licht en heel weinig).
De klachten begonnen met een ochtendje niet te verhelpen brandend maagzuur en dat werd later in de middag een extreme misselijkheid die me plat legde. Later pas kwam echt de pijn in de rechterzij.
Wat is waarschijnlijker? Dat ik last heb van galstenen of gewoon mijn maagslijmmvlies/maagwand heb geïrriteerd en het moet laten genezen?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
9 juli 2016 om 09:39Beiden zijn mogelijk. Afzonderlijk maar ook tegelijk.
Reageren
De kleur van je ontlasting wijst in ieder geval in de richting van de galwegen. Dus goed dat er echo wordt gemaakt