- Anoniem12 februari 2015 om 19:10
Sinds een paar maanden heb ik last van mijn maag. Ik heb een paar keer aanvallen van enorme buikpijn gehad. Ik kon niet meer lopen, zitten of liggen en de pijn straalde uit naar mijn rug. Ik voelde me enorm opgeblazen en misselijk…alsof ik een strakke band om mijn bovenbuik had. Na een half uur hield de pijn ook weer op. In het ziekenhuis heb ik een echo laten maken en daaruit bleek dat ik een kleine galsteen had maar mijn huisarts weigert mij door te sturen naar het ziekenhuis. De galsteen zou te klein zijn om klachten te veroorzaken. Ondertussen heb ik dagelijks last van een zeurende pijn in mijn bovenrug en tussen mijn schouderbladen die erger lijkt te worden na het eten. Mijn ontlasting is erg plakkerig en is een paar keer heel erg licht van kleur geweest. Ook heb ik af en toe last van zuurbranden wat voor de dokter een aanwijzing is dat ik geen klachten heb van galstenen maar van mijn maag. Deze klachten zijn begonnen na mijn eerste kliekaanval. Wat denken jullie? Zijn het mijn galstenen of heeft de dokter gelijk en heb ik gewoon maagklachten? Wie heeft hier ook ervaring mee met de feit dat de dokter je klachten niet serieus neemt?
1 reactieReagerenJohn (moderator)
12 februari 2015 om 22:54Je klachten zouden door een galsteen veroorzaakt kunnen worden. Het is in ieder geval iets waar de internist naar moet kijken. Dus je moet gewoon naar je huisarts terug gaan en een verwijzing vragen.
Reageren
Daarnaast denk ik dat je het gesprek met je huisarts aan moet gaan en duidelijk moet maken dat je jet gevoel hebt dat hij je niet serieus neemt. Als dat niets oplevert, zoek dan een andere huisarts.