Zoeken Vraag het forum

Is dit een maag irritatie?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Maria

Ik ben rond oud jaars-avond bij mijn vriend gaan gourmetten. Die zelfde avond, pak en beet rond 1 uur snachts begon ik toch iets van lichte buikpijn te krijgen. De dag erna had ik vrijwel niks.

Vandaag (maandag) werd ik wakker en voelde me een aantal uren beetje misselijk. Dit ging na een paar uur weg. Ik heb bijna de gehele dag een opgeblazr gevoel gehad in mijn buik en ben deze avond al binnen anderhalf uur 2x naar de WC gelopen voor de grote boodschap. Het was lichtelijk waterig maar geen diarree/het was een redelijk normale stoelgan in beiden gevallen.

Zou dit voedselvergiftiging kunnen zijn (mocht dat enkele dagen kunnen rekken) of heb ik een maag irritatie opgelopen?. Ik ben zelf nog 2 weken af van mijn menstruatie dus dat kan het niet zijn (zet het er maar voor de zekerheid bij).

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het was lichtelijk waterig maar geen diarree.

Als ontlasting waterig is, dan is het diarree. Het is mogelijk dat het een bacteriële infectie is. Misschien vlees niet goed gegaard met gourmetten.

Reageren
    Maria

Is het niet raar dat ik nieuw jaars dag buikpijn had. Toen niks. En vandaag opeens wel? En gaat het vanzelf over?

Reageren
    John (moderator)

Dat is niet raar en gaat in de regel vanzelf weer over.  Alleen als je hoge koorts krijgt, moet je even naar de huisarts

Reageren
Reageer op: Is dit een maag irritatie?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.