Zoeken Vraag het forum

Wat is dit?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniempje1989

Hallo,

Sinds februari kreeg ik opeens klachten boven mijn borst. Ik had daar een kleine verdikking met daaronder allemaal ‘knoopjes’. In paniek verschillende dokters afgegaan maar niemand maakte er iets van. Uiteindelijk bij een kinesist terecht gekomen na zes maanden die zei dat het een triggerpoint was. Ondertussen heb ik een vijftal sessie achter de rug. Ik merk dat als zij mij behandeld de plek minder vast wordt en de knoopjes wat minder, maar na twee dagen ben ik terug bij af.
    Sinds februari merk ik ook af en toe iets raars aan mijn zij/longen (ook aan de linkerkant, net als die triggerpoint). Heel af en toe merkte ik bij het ademhalen dat er iets schuurde. Ik voelde precies iets ronken. Na een vijftal keer ademen was dit voorbij. Ook kwam dit niet elke dag of zelfs week voor. Soms 1 keer per twee dagen en dan een hele tijd niets.
    Nu blijft dus die triggerpoint boven mijn borst bestaan en sinds dit weekend merk ik ook opeens pijn aan de zijkant van mijn linkerrib. Als ik er op duw doet dat enorm pijn en tot mijn grote schrik voel ik daar nu ook allemaal ‘knoopjes’. Deze beginnen een drietal vingen onder mijn oksel. Ze voelen vrij zacht aan en verschillen in grootte, van klein tot 1/1,5 centimeter. Ze zijn niet dik en als je er goed op duwt doet het pijn. Ook merk ik weer af en toe als ik inadem dat dus er iets ronkt.
    Ik ben reeds bij de dokter geweest, mijn borsten zijn onderzocht (met echo) en daar is niks op te vinden. Voor de rest heb ik geen pijn, niet kortademig, geen steken, koorts of wat dan ook. Maar ik ben enorm op mijn ongemak. De dokters willen geen extra echo laten maken, hoe zeer ik ook aandring.

Moet ik mij nu hoor over ongerust maken? Ik ben enorm bang dat dit opgezette klieren zijn, en alles van mijn linkerlong komt, of maak ik mij nu nodeloos ongerust?
    Op dit moment vertrouw ik mijn dokters niet en denk ik dat zowel die ‘knoopjes’ boven mijn borst als longen klieren zijn…

Mvg,

Anoniempje

1 reactie
    Reageren
    John (moderator)

Daar is zo zonder enig onderzoek niets over te zeggen. Het enige wat je kunt doen is teruggaan naar de huisarts als de klachten aanhouden

Reageren
Reageer op: Wat is dit?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.