Zoeken Vraag het forum

misselijk en vervelend gevoel hartstreek

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi,

Ik wist niet zo goed waar ik dit bericht moest zetten. Ik heb al een tijdje last van enkele klachten, Ik heb al aan chronische hyperventillatie, reflux en gewoon stress gedacht. Mijn dokter schreef het toe aan de stress maar ik maak me toch nog een beetje zorgen. Hopenlijk kan iemand me iets meer vertellen

Ik ben dus een meisje van 19 jaar en ik heb vaak last van een drukkend/vervelend gevoel op mijn borst. Ik kan het niet echt pijn noemen maar het is wel duidelijk aanwezig. Overdag als ik bezig ben merk ik het niet zo, het is pas ’s avonds als ik rustig voor de tv zit of in bed lig dat ik er last van krijg. Dit komt misschien ook omdat ik er dan gewoon op let. Ik heb ook vaak last van steken in mijn armen, deze vertrekken meestal in mijn rechterborst en trekken door naar mijn arm. Soms heb ik ook pijn in schouders, rug of nek. Soms komen deze steken/pijn ook samen met de druk op de borst voor.

Een ander symptoom waar ik recent last van heb gekregen is misselijkheid. vorige week stond ik ’s morgens op, dronk ik wat melk en werd ik daarna plots misselijk en moest ik braken. Toen alles uit mijn maag wat ging het weer beter. Daarom ben ik aan reflux beginnen denken, omdat mijn klachten ook vaak voorkwamen als ik ging liggen. Maar laatst had ik voorgaande klachten ook toen ik rustig in de trein zat al enkele uren na mijn maaltijd.

Ik heb ook best vaak last van keelpijn en keelontstekingen.

Er werd mij eerder ook al verteld dat ik misschien chronische hyperventilatie zou hebben maar ik vind dat de symptomen die ik heb opgezocht niet echt bij de mijne passen. Ik ben wel een stresskip, Ik heb bij het minste stress. Maar mijn symptomen kunnen ook plots komen opzetten als ik rustig ergens zit. Ik ben echt bang om een hartaanval ofzo te krijgen, Ik zit constant mijn hartslag te meten. Als ik weer eens dat drukkend gevoel op mijn borst heb schiet ik dan ook meestal in paniek en krijg ik het warm. Ik heb echt al wel een hele tijd last van mijn symptomen maar ik heb het gevoel dat ze erger worden.

Ik heb best van veel dingen last, en misschien zit het meeste gewoon in mijn hoofd. Maar ik weet niet goed meer wat ik van mijn symptomen moet denken.

2 reacties
    Reageren
    Anoniem

ahja, Ik heb ook regelmatig last van een brokgevoel in mijn keel.

Reageren
    John (moderator)

Je klachten passen toch anders precies bij (chronische) hyperventilatie.
    [quote]Maar mijn symptomen kunnen ook plots komen opzetten als ik rustig ergens zit.[/quote] ook dit is een klassiek verschijnsel.

Doe de hyperventilatie test op:
    http://www.dokter.nl/index.php?option=com_hyperventilatietest

kijk ook eens op:
    http://hyperventilatiesymptomen.nl/klachten-symptomen.html

Reageren
Reageer op: misselijk en vervelend gevoel hartstreek
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.