Zoeken Vraag het forum

Pijn ter hoogte van borstbeen (sternum)

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,
    ik ben 16 jaar en ben gisteren anderhalf uur gaan fitnessen. Ik ben rond 13 uur teruggekomen en om ongeveer 18 uur begon ik ademhalingsproblemen te krijgen, als ik diep inademde. Ik dacht dat het wel over zou gaan, maar het avondeten bewees het omgekeerde. Naargelang de avond vorderde werd de pijn erger. Ik kon bijna niet in slaap vallen van angst dat het eigenlijk wel om long -of hartproblemen kon gaan, maar kan dat wel op zo jonge leeftijd ? Wat ik erover niet allemaal op internet heb gelezen…Het doet me dus vooral pijn als ik voedsel inslik (als ik gewoon inslik doet het geen pijn) en als ik diep inadem. Als ik lang genoeg drink gaat de pijn wonderbaarlijk genoeg een tiental seconden over. Vanochtend heb ik ook ondervonden dat als ik in het onderste gedeelte van mijn keel druk een vreemd gevoel krijg dat er vast en zeker ook iets heeft mee te maken. Ik hoop echt dat het niets ergs is en zou liever even willen wachten op advies vooraleer naar de dokter te gaan. Ik heb op internet gezien dat de pijn komt door angst -en stressaanvallen, maar die ondervind ik niet (afgezien van de angst voor het in slaap vallen gisteren). Ik snap gewoon niet hoe het is kunnen beginnen. Heb ik tijdens het sporten een oefening slecht uitgevoerd ? Te veel inspanning geleverd ?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt er inderdaad op dat er iets is misgegaan met fitnessen. Waarschijnlijk een overbelasting van een aantal spieren.
    Dus even geen fitness en als de klachten aanhouden ga dan even naar je huisarts

Reageren
    Anoniem

Maar er zou dus niet echt iets mis zijn met het hart of de longen ? Het zijn echt gewoon de spieren ?

Reageren
    John (moderator)

Daar ga ik vanuit.

Ga even langs bij je huisarts. Die kan het even onderzoeken.

Reageren
Reageer op: Pijn ter hoogte van borstbeen (sternum)
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.