- visje12319 november 2014 om 21:31
Hoi tandor,
Het is weer zover. Deze week was mijn man ziek, koorts en griep verschijnselen. Ik voelde me zelf ok… Maar dan, Vannacht slecht geslapen, had spontaan keelpijn, bleef slikken en schrapen. Overdag stem weg en soms hoesten. De hoest is droog maar direct erg pijnlijk in de longen. Heb vaker dit soort klachten gehad, en had steeds een beginnende longontsteking, of kreeg n dubbele kuur om eraf te komen omdat die verder was. Nu n probleem, vrijdag eerste werkdag nieuwe baan, vandaag aangenomen. Wat kan ik doen om het tegen te houden en vrijdag fit op mijn eerste werkdag te verschijnen?? Ik heb nog n antibiotica puf van vorige keer. Ik eet genoeg fruit en drink voldoende. Ook honing ed neem ik in wat niet verzacht.. Help??
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
19 november 2014 om 23:15Waarschijnlijk dus een griep dan. Dat is vervelend maar helaas ook niet veel aan te doen. Je kunt die antibiotica puf proberen maar als het een griep is zal die niet helpen. Antibiotica werkt niet tegen virussen. Je kunt paracetamol gebruiken om de verschijnselen een beetje te onderdrukken.
Reagerenvisje1232 december 2014 om 21:55Hoi tandor, moest gister n longtest doen omdat de longen wel vaak lastig doen. Vanavond de uitslag. Astma.
Reageren
morgen kan ik pas iets halen. Lig nu op bed. De hoest is niet te harden, maar niets helpt. Ik wordt zo gek van mezelf. Astma.. Ik heb er net wat over gelezen, maar wat te doen met zo m hoest aanval die niet wil stoppen?? Haha help:-)John (moderator)
2 december 2014 om 23:07Probeer een prettige lighouding te vinden. Vermijd plotselinge temperatuurwisselingen te voorkomen. Dat geldt ook voor lichamelijke inspanning. Helaas kun je er niet veel anders tegen doen.
Reageren
Welk pufje heb je nog in huis?Anoniem3 december 2014 om 05:42Drama nacht.. Heb geen pufje hiervoor die krijg ik nog. Wat ik heb is ontstekingsremmers maar dat werkt dus niet. Grr. Hoofdeind omhoog gedaan.. Werkte iets.. Dankjewel! En zo stil mogelijk proberen te liggen hihi
ReagerenJohn (moderator)
3 december 2014 om 09:14En nu maar snel je medicijnen halen…..
Reageren