- Pjotr22 januari 2011 om 14:56
Al wekenlang heb ik een vaag drukkend gevoel midden op de borst.Deze pijn heeft niets met inspanningen te maken.Soms is die pijn er en dan weer niet.Het drinken van 2 wijntjes eo koffie kan de pijn zomaar doen verdwijnen.Wat zou dat kunnen zijn?
21 reactiesReagerenbrenda A22 januari 2011 om 16:08hoe oud ben je?
Reageren
heb je verder nog klachten?
groetjes, BrendaPjotr22 januari 2011 om 16:40Brenda,60 jaar ben ik.Mijn conditie is prima.Als ik hardloop totaal geen problemen.Elke dag druk ik mij 30x op.Geen probleem,geen pijn.Vroeger ook veel gesport.Ik heb wel last van hyperventilatie,doch dat is goed onder kontrole.Echter soms speelt dat wel natuurlijk!
ReagerenFerdinand22 januari 2011 om 19:12Wat het allemaal kan zijn? Heeft u even tijd? dat wordt een hele lange lijst!
Het kan worden veroorzaakt door het bot of de spieren ter plekke, het kan het hart of de longen zijn, het kan een mentaal probleem zijn, het kan met de maag te maken hebben, het kan zijn oorzaak hebben in de bloedvaten ter plekke, en het zou de huid kunnen zijn.
Dit soort problemen bespreekt u het beste met de huisarts die uw medisch dossier kent en die u kan onderzoeken.
ReagerenAnoniem22 januari 2011 om 19:14Bij klachten van ‘Pijn op de borst’ is een snelle en adequate diagnose belangrijk om mogelijke ernstige oorzaken uit te sluiten en u effectief gerust te kunnen stellen.
Reageren
Bladeren door een forum helpt u in uw specifieke situatie op dit moment niet verder.Henk22 januari 2011 om 19:35Als U last hebt van hyperventilatie dan zouden het gespannen borstspiertjes kunnen zijn.Die kunnen heel lang last geven.
Reagerenbrenda A22 januari 2011 om 22:01@pjotr je bent dus 60….. het zou, zoals je zelf dus vermoed, best hyperventilatie kunnen zijn, maar dat kun je maar beter zeker weten. dus ik zou met deze klacht toch naar de huisarts gaan, toch maar laten controleren of het niet vage hartklachten zijn.
Reageren
better safe than sorry.
groetjes, BrendaTanja23 januari 2011 om 13:00Wijn heeft een ontspannend effect op de bloedvaten. Dus als de problemen ontstaan door te nauwe bloedvaten, is het logisch dat de klachtenafnemen als de bloedvaten wijder, of beter gezegd, ontspannender worden door de wijn.
Reageren
Ga naar de huisarts voor controle en uitsluiting van een cardiale oorzaak.Pjotr23 januari 2011 om 15:17Beste Tanje,ik gebruik al iets wat de bloedvaten verwijdt,Perindopril.Dit medicijn geeft toch ook wat bijwerkingen.Snotterende neus,jeuk en wat rode uitslag.Ook spierkrampen en/of spierpijnen zouden voor kunnen vallen.Zou dit er aan de hand kunnen zijn dan?Ik heb vanochtend een hele grote wandeling gemaakt in een behoorlijk tempo,circa 4 uur.Daarna de bloeddruk gemeten, en die was keurig netjes 115/73.Weer wel wat pijn af en toe op die borst!Ik heb trouwens de komende week een afspraak met de huisarts.Ik zal de opmerkingen in dit forum meenemen!
Reagerenjaap14 april 2013 om 19:53ik heb een drukkend gevoel op de borst en doet nogal stekend de pijn en komt bij vlagen wat moet ik doen
ReagerenAnoniem13 mei 2014 om 12:19Leeft jaap nog?
ReagerenAnoniem3 januari 2015 om 21:41ik heb ook last van mijn borst zo’n drukkend gevoel
daar moet ik dan van hoesten en dat is heel irritant
ik ben verkouden misschien dat het daar aan ligt?kan iemand hierop reageren
Reageren
k weet niet wat het is en of het erg is of gewoon afwachten enzoJohn (moderator)
3 januari 2015 om 22:24Dat kan heel goed van de verkoudheid zijn. Ik zou maar eens even afwachten en uitzieken. Als de klachten erger worden kun je altijd nog naar je huisarts gaan.
ReagerenAnoniem4 januari 2015 om 12:51oke dankjewel
ReagerenAnoniem13 augustus 2015 om 14:06Inmiddels al enkele weken “last” van een drukkend gevoel midden op de borst. Het komt ongeveer 5x per dag aanzetten. Heb dus niet zo zeel last, maar zodra het opkomt moet ik kuchen / hoesten. Er is totaal geen pijn bij gepaard. Er komt niets los bij het hoesten. Het is meer een soort ongemak dat ik toch wel een plaats wil geven. Vooral als ik aan de telefoon ben en dan uit het niets ineens moet hoesten is dat raar en ongemakkelijk.
Dit jaar wel last gehad van hooikoorts, irritatie in neus en ogen. Dat is weer voorbij gegaan. Ik heb geen medicatie. Ben 26 jr. Rook misschien 1x per week een sigaartje bij het buitenzitten ’s avonds in de zomer, verder niet (en niets anders).
Ben verder dus kerngezond en nooit ziek geweest. Wat kan ik hiermee doen?
Reageren