- Anoniem1 maart 2017 om 13:55
Hallo,
Waarschijnlijk de zoveelste topic, maar toch..
Heb nu sinds een paar maand een irritant drukkend gevoel op mijn borst. Als het heel hard drukt word ik er ook duizelig en misselijk van. Ben al eens bij de cardioloog geweest maar die zei dat mijn hart in orde was. Gewoon een ‘gevoelig hartje’.
Met die uitslag kan ik dus niet zo goed om en waarschijnlijk ga ik wel voor een second opnion… Maar ja de wachttijd is nog wel even. De pijn trekt ook door naar mijn schouder. Het wordt niet altijd erger bij inspanning.. Wel stijgt mijn hartslag zeer snel als ik iets zelfs nog maar gewoon 5 minuten fiets. (en mijn conditie is nu niet zo slecht)
Iemand ervaringen hiermee?
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
1 maart 2017 om 14:27Anoniem1 maart 2017 om 14:40Score van 52, dus mogelijkheid op hyperventilatie…
Reageren
Maar vind dat soms wat kort door de bocht, neen? Want klachten als hartkloppingen, duizeligheid, stijve spieren, drukkend gevoel etc. Zijn ook niet persé hyperventilatie maar kunnen ook iets anders zijn, toch?John (moderator)
1 maart 2017 om 15:21Dat is niet kort door de bocht hoor. En met een score van 52, mag je er rustig van uitgaan dat er sprake is van hyperventilatie. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen.
Kijk hier maar eens welke klachten er allemaal kunnen ontstaan door langdurige hyperventilatie:
http://www.chronischehyperventilatie.nl/index.php?page=symptomen
ReagerenCatootje1 maart 2017 om 15:54Een goede gezondheid begint altijd met goede voeding. Daarbij zorgen voor een stabiele bloedsuikerspiegel door geraffineerde producten zoveel mogelijk te vermijden. Verder kun je beter allerlei kunstmatige toevoegingen als smaakversterker en kunstmatige zoetjes vermijden. Niet iedereen kan koffie verdragen, zou nog een rol kunnen spelen.
Het zou kunnen zijn dat je wat tekorten hebt in je lichaam, zoals magnesium, vitamine B/B12 en vitamine D. Tekorten kunnen soms ook klachten als je jouwe teweegbrengen. Ben zelf in het verleden van allerlei klachten afgekomen door mijn voeding aan te passen en wat supplementen te gebruiken. Bij mijn waren het vooral de biogene aminen, stoffen als histamine en tyramine waar ik slecht op bleek te reageren. Ze kunnen namelijk je zenuwstelsel ontregelen.
ReagerenAnoniem4 maart 2017 om 13:16Dankje voor de input! 🙂
Maar ik eet best gezond. Ook mijn vitaminen (of toch enkelen) werden nagekeken en deze waren oké..
ReagerenR6 maart 2017 om 14:51Wordt het erger wanneer je je borst indrukt? Google eens op costochondritis, dit kan ook een drukkende pijn op de borst veroorzaken….
Reageren