Zoeken Vraag het forum

Pijn tussen rechterschouderblad en wervelkolom welk uitstraalt naar schouders

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Reda

Hi allemaal,

30 jarige roker (5 sigaretten per dag ongv). Ik heb nu denk ik een jaar last van pijn tussen het schouderblad en wervelkolom aan de rechterkant. Als ik afgeleid ben etc dan voel ik niks. Maar als ik eraan denk, dan ga ik mijn spieren aanspannen om te voelen waar het zit en of het er nog is. Hiermee kwakkelen al een jaar. Ik ben 3x maar de huisarts geweest (3 artsen op 1 kantoor) en hebben 3x naar mijn longen en hart geluisterd. Geen enkele aanwijzing op een ernstige aandoening zoals longkanker etc. Ze geven aan dat dit komt door het te veel zitten op kantoor en een verkeerde houding en dat de paniek de klachten verergert.

Ik heb een lichte piep bij het uitademen vanuit de mond. De huisarts geeft aan dat dit een combinatie is van roken en stress doordat de stembanden en speekselklieren op spanning staan.

Nu maak ik me nog steeds zorgen. Ik ga naar de fysiotherapeut en die heeft mij een aantal oefeningen meegegeven. Echter, niemand zegt tegen mij waar ik nou precies last van heb. Welke spier er nou pijn veroorzaakt etc.

Ik ben eigenlijk benieuwd of het een beetje klopt wat de artsen zeggen of ik toch voor een second opinion moet gaan van een 4e arts. Ik wil graag van de pijn af. Het belemmert mijn dagelijkse leven enooooooorm!

3 reacties
    Reageren
    Peter (huisarts)

Als je veel last hebt: ga terug naar je huisarts en vraag om (meer) geruststelling en eventueel een symptomatisch middel voor je prikkelbare luchtwegen (een luchtwegverwijder bv)

Reageren
    Reda

De huisartsen worden denk ik langzamerhand gek van mij haha. Wat doet het middel precies?

Reageren
    Tuinhek

Reda, ik heb precies hetzelfde alleen geen piep bij het uitademen. Zelfde leeftijd. Hoe is dit uiteindelijk afgelopen?

Reageren
Reageer op: Pijn tussen rechterschouderblad en wervelkolom welk uitstraalt naar schouders
Upload bijlagen