Zoeken Vraag het forum

Ademen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rabia

Hallo allemaal,

Ik heb nu al twee maanden last van aanvallen waarbij ik meerdere keren per dag moeite krijg met ademen. Dit is vooral vervelend omdat mijn neus al twee jaar constant verstopt is, en ik veel slijm in mijn keel heb. Door deze klachten is ademen door mijn mond ook lastig, en soms wordt mijn stem hees, wat het ademen nog moeilijker maakt.

Ik heb onlangs een longfunctietest laten doen, en de resultaten waren zelfs beter dan normaal. De arts heeft geen problemen met mijn longen vastgesteld.

Ik vraag me af wat de oorzaak van mijn ademhalingsproblemen kan zijn als mijn longen goed functioneren. Heeft iemand hier ervaring mee, of een idee wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

3 reacties
    Reageren
    Suus

Het zou kunnen dat je onbewust hyperventileert, omdat je door je mond ademt.

Reageren
    Rabia

Maar hyperventileren is toch als je heel snel ademt

Reageren
    John (moderator)
Reageer op: Ademen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.