Zoeken Vraag het forum

Lage saturatie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Robert

Bij sport als mijn hartslag hoger dan 140 is wordt mijn saturatie 80. Heb astma en medicatie.

4 reacties
    Reageren
    Suus

Dat zou ik dan met arts bespreken, ipv op een forum waar je geen arts raadpleegt
    Je zou bijvoorbeeld een inspanningstest kunnen doen bij een sportarts.
    Waar meet je trouwens mee? Want volgens mij is 80 een waarde waarmee je naar adem happend op de set terecht komt.

Reageren
    Robert

Saturatie meter vorig jaar ook geconstateetd bij Long fysio was de saturatie 89. Ik heb een saturatie meter.. Dit is ook doorgegeven aan de Longarts.

Reageren
    John (moderator)

Als je astma hebt kan het dus zijn dat bij inspanning je saturatie wat zakt. Maar 80 lijkt wel erg laag. In ieder geval maar even niet sporten en eerst naar de longarts!

Reageren
    Bj

Een saturatiemetet aan je vinger kan geen betrouwbare meting geven bij beweging.
    Dat ten eerste. Ten tweede, het is normaal dat je saturatie daalt bij inspanning. Natuurlijk is daar ook een grens voor. Als je 5 mi uten na het sporten, bewegen, je saturatie nog laag is, zou ik een afspraak maken met je longarts of arts. Kan zijn dat astma ontregeld is en/of inspanningsastma is geworden.

Reageren
Reageer op: Lage saturatie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.