Zoeken Vraag het forum

longen/hyperventilatie/rugpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Malik

Hallo

Ik zit echt met dit dom gevoel alsof ik niet in me lichaam zit van tijd tot tijd

Soms voel ik me zo blij en dan is t weer back down

Gisteravond lag ik op bed te slpn en ik werd inees duizilig alsof ik uit een vliegtuig gesprongn ben zodra ik me ogen dicht deed een gevoel van zweven

K wil echt dit gevoel weghbbn waarom kan ik niet zijn als hoe ik vroeger was ?

Ik ben soms heel ontevrdn met mezelf want wat moet ik met dit gevoel?

K hoop niet dat ik ook aan depresonalistie leid want dit alles begon 3 maanden terug in me lichaam

Heel dom gevoel dit?

John (moderator)

Dat zijn toch echt klachten die door CHV veroorzaakt kunnen worden. Ook derealisatie.

Reageren
    Malik

K wil zo snel mogelijk van dit gevoel af maar de meeste mensen die dit gevoel niet gehad hbbn begrijpn mij niet ze zeggn eerder

Nou ja is stress komt wel goed

Nou ja probeer j rustig te houden

Hoe meer ik me rustig houdt hoe dieper ik in me hoofd blijf hangen en gedachtn

Maar ik doe mijn ademhalingsoefn.

En ik volg instructies waarom kan k nog geen resultatn zien?

Reageren
    John (moderator)

Omdat het toch een tijdje kan duren..

Hoe vaak doe je de ademhalingsoefeningen en hoe lang?

Reageren
    Malik

Pas wanneer ik echt voel dat me ademhaling echt kort of snel is maar niet dat ik bepaalde tijdstippn hb dat ik het doe

Reageren
    John (moderator)

Als je, je ademhaling echt onder controle wilt krijgen, zul je daar toch wat meer moeite voor moeten doen. In onderstaande link kun je oefeningen vinden. Maar die zul je dan toch een tijdje echt dagelijks moeten doen. Als je alleen maar oefeningen doet als je de benauwdheid voelt, helpt dat op dat moment, maar daar krijg je je ademhaling niet echt volledig onder controle mee.

http://www.dokter.nl/dossiers/angsten/285-hoe-kan-ik-mijn-angstgevoel-beheersen-deel-2/

Reageren
    Malik

Okey ik zal meer tijd gaan besteden aan me ademhaling en bedankt voor nog meer oef.

Reageren
    Sankevannuffelen

Ik heb die ook hyperventilatie en ben nog maar 14 jaar en die rugpijn ook longpijn niet echt maar waarok heb ik dit zijn dit groeipijnen?

Reageren
    John (moderator)

Het kan een gevolg zijn van de hyperventilatie.

Reageren
Reageer op: longen/hyperventilatie/rugpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Opvliegers: wat zijn het, wat veroorzaakt ze en wat helpt?

4 min leestijd

Hoe lang duurt de overgang en wanneer begint het?

4 min leestijd

Anticonceptie en de overgang: wanneer stop je en hoe herken je de overgang?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.