Zoeken Vraag het forum

longen/hyperventilatie/rugpijn

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Dat zijn dan toch typische hyperventilatie klachten. Ga naar een fysiotherapeut voor ademhalingsoefeningen

Malik

Okey zal proberen want mijn huisarts doet altijd lastig vr een verwijzings briefje

Reageren
    Malik

Is een kittelend gevoeld op de borst ook een symptoom van hyperventilatie

En spierpijn in de armen (tricep) soms

Want als ik me hoofd naar onderen doe dan voel ik me spieren eigenaardig zacht pijn doen in me rug en op me borst

Reageren
    John (moderator)

ook dat kunnen klachten zijn die door hyperventilatie en spanningen veroorzaakt worden.

Overigens:  voor een fysiotherapeut hoef je geen verwijzing van de huisarts.

Reageren
    Malik

Welke effect heeft CHV op j hart en longen? want wat blijkt is dat ik Chronisch HV.

Reageren
    Malik

En die (soms) steken op me borst is dat me hart of me spieren die in me borstkas voorkomn?

Reageren
    John (moderator)

Dat zijn klachten die door de CHV worden veroorzaakt. Dat is niet je hart maar wordt veroorzaakt door de verkeerde ademhaling. Het heeft verder ook geen effect op je longen

Reageren
    Malik

Vandaar en het vettig eten , heeft dat ook effect op de pijn en ademhaling?

Reageren
    John (moderator)

Het zou kunnen, wanneer je daardoor maagklachten zou krijgen en je daardoor ook verkeerd gaat ademhalen.

Reageren
    Malik

Ja dat heb ik ook als k gegetn heb het lijkt alsof ik de hele ijstkast hb leeg gegetn

En dan blijft er lucht hangn binnen me maag

De Ha heeft me medicijnen gegvn vr  maaglucht en het helpt mr komt weer terug als ik teveel adem of eet

Verder hb ik ook een vrees van doodgaan ik weet niet wat dat is maar ik let op alles van me lichaam

Bijv: als k n tinteling voel denk ik is dt niet een begin van een ongerief

Of pijn op me borst soms denk ik ga ik niet dood wat staat er op me te wachten

K voel bijna de heledag door me hartkloppingn of alles goed zit soms voel ik iets en bn ik weer “bang”

Maar dit alles verdwijnt wanneer ik me niet erop focus.

Wat is dit en wat kan ik eraan doen?

Reageren
    Malik

Lijdt Chronische HV tot een hart aanval?

Reageren
    Malik

Of tot een hartritmestoornis?

Reageren
    John (moderator)

Nee.  Die vraag had je al gesteld

Reageren
    Malik

Ja, inderdaad

Geef Hv j meer eetlust want het lijkt alsof ik nu gewoon honger krijg ondanks k al gegetn hb

En na het eten klopt me hart wat harder en krijg ik slaap vooral als dit ‘savonds gebeurt

S dat ook normaal

Reageren
    John (moderator)

Er is niks mis met een goede eetlust

Reageren
Reageer op: longen/hyperventilatie/rugpijn
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Opvliegers: wat zijn het, wat veroorzaakt ze en wat helpt?

4 min leestijd

Hoe lang duurt de overgang en wanneer begint het?

4 min leestijd

Anticonceptie en de overgang: wanneer stop je en hoe herken je de overgang?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.