- Blossom31 juli 2021 om 11:48
Goedemorgen
Ik heb sinds drie of vier dagen ineens last van “benauwdheid aanvallen”. Ik heb dan het gevoel alsof het even voor amper een seconde stilstaat en het gevoel heb ik in de buurt van mijn luchtpijp iets beneden. Ik ben zelf een 36 jarige vrouw en ma is bekend met astma maar wat zou dit kunnen zijn?
Het is niet dat ik er een hele dag last van heb maar enkel bij inspanning, maar goed net ging ik even zitten en toen had ik het ook. Ik dacht eerst aan een longembolie maar ik heb geen verhoogde hartslag en geen verhoging/koorts.
7 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 juli 2021 om 20:26Het kan dus van de astma zijn. Of door stress/spanningen als je daar last van hebt. Neem even contact op met de huisartsenpost
ReagerenBlossom31 juli 2021 om 21:12Maar ik heb dit nooit gehad, kan je dan ineens acute astma hebben/krijgen?
Ik heb wel last van stress en spanningen eerlijk gezegd. Denkt u zelf aan iets ernstigs?
ReagerenJohn (moderator)
31 juli 2021 om 21:15Doe dan eens de test op:
Reageren
https://www.dokter.nl/hyperventilatietest/Blossom1 augustus 2021 om 11:07Goedemorgen dit was de uitslag:
Naar aanleiding van de door jou ingevulde hyperventilatietest, ontvang je hierbij de uitslag.
Jouw score uit de Hyperventilatietest was 37
Op basis van de antwoorden die je hebt gegeven, kunnen wij concluderen dat het risico op hyperventilatie (zeer) klein is.
Dus geen hyperventilatie??
ReagerenJohn (moderator)
1 augustus 2021 om 16:01Geen hyperventilatie. Dan wellicht toch de astma. Morgen dus maar even je huisarts bellen
ReagerenBlossom1 augustus 2021 om 16:41Beste John, dat kan ik toch niet zomaar gekregen hebben astma? Is het niks anders? Een longembolie of iets anders? Ik heb het vandaag niet zoveel gehad als gisteren. Gisteren ging ik overging mijn handen desinfecteren en toen kreeg ik wel weer zo’n benauwdheid. Echt vreemd
ReagerenJohn (moderator)
1 augustus 2021 om 17:38Er bestaat een vorm van inspanningsastma. Bespreek het met je huisarts
Reageren