Zoeken Vraag het forum

Diatomeeenaarde ingeademd

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Asro

Gisteren mijn bed behandeld met deze aarde wat dus een fijne stof is met crystallen wat heel erg uitdroogt. Uitgestrooid en met veger over matras verdeeld, ook de kussens gedaan. De kussens wel buiten uitgeklopt. Maar werd dus vannacht wakker met benauwdheidsklachten. Inhallatie medicijn van mijn partner met COPD al 2x genomen en dan verlichten de klachten. Geen koorts of griepverschijnselen, geen geur of smaakverlies, geen coronaklachten dus. Kan je me vertellen of dit gevaarlijk is??

2 reacties
    Reageren
    Suzan

Hey,

Het wordt niet voor niks aangeraden om tijdens gebruik een mondkapje te dragen en het buiten te gebruiken. Niet omdat het gevaarlijk is, maar omdat de stof zo droog is dat het daardoor irritatie kan veroorzaken aan slijmvliezen en luchtwegen. Ik zou het persoonlijk dan ook niet op mijn kussen gebruiken waar ik de hele nacht op lig met mn hoofd.

Waar ik trouwens wel mee uit zou kijken, is medicatie gebruiken die aan iemand anders is voorgeschreven.

Als je klachten blijft houden, overleg dan even met je huisarts of het verstandig is dat je toch even langs gaat.

Groetjes Suzan

Reageren
    John (moderator)

Je had hier de huisarts voor moeten bellen! Ik kan je daar zo geen antwoord op geven

Reageren
Reageer op: Diatomeeenaarde ingeademd
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.