- jasmine26 april 2012 om 16:22
RES-Q schijnt een goed middel te zijn voor copd
patienten. Het is een ayurvedisch middel. toch maar eens checken op internet. Het is totaal onschadelijk!Gemma28 april 2012 om 09:43Hai Jasmine, ik ga het er eens met mijn longarts over hebben. Res-Q, ik had er nog niet van gehoord. Gebruik jij het zelf ook?
Gemma
Reagerenmevr bruin14 mei 2012 om 18:30mijn man heeft al zes jaar copd fase4en heeft soms ook
Reageren
hevige trillingen,en voelt zich lusteloos nu gaat ook zijn eetlust achteruit het blijft sukkelen met copdmarc4 juni 2012 om 23:40Even n vraagje tussendoor, weet iemand hoe het zit met copd en arbeidsongeschiktheid? ik ben zelf 45 jaar en heb copd gold3, echter als ik dit ter sprake breng bij mijn uitkerende instantie (ik werk parttime) weten ze ineens nergens vanaf en moet ik maar gaan solliciteren naar een 40-urige baan.. Gevolg? ik werk al tijden onder het minimum omdat een paar ambtenaren de ziekte copd niet willen of kunnen onderkennen…
ReagerenMarja Sangers25 augustus 2012 om 17:56Mijn man heeft ook sinds enkele jaren COPD, fase 4 en hij is nu gelukkig al een tijd stabiel. Sinds een jaar geen opname meer gehad. Hij is door de COPD volledig afgekeurd, maar dat kan ook niet anders, want hij zit dag en nacht aan de zuurstof, gelukkig nog steeds op 2 liter en bij inspanning op 2,5 of 3 liter. Hopelijk blijft het zo nog een poos doorgaan!
ReagerenHennie Stomp 11-18-201311 augustus 2013 om 17:29Ik heb nadat ik afgelopen 1e kerstdag 2012 acuut was opgenomen omdat ik hartkrampen had en haast geen adem meer kon halen en ik ruim 2 dagen een
Reageren
masker op mijn gezicht kreeg ,en ik helemaal onderzocht was werd mij door de longarts gezegd dat ik COPD gold 4 had nu heb ik sinds die tijd 24 uur per dag ,en kan niets meer dat
vind ik verschrikkelijk soms wil ik nog het liefst stoppen met mijn leven maar ik wil mijn vrouw en dochter dat niet aandoen , maar radeloos ben ik wel. ook ben ik bang om te stikken als ik weer zo,n aanval hebmet hennie stomp11 augustus 2013 om 17:36Dat wat ik bedoelde met 24 uur per dag daar bedoel ik zuurstof mee ik sta op 2 en halve liter
ReagerenAnoniem13 oktober 2013 om 20:51Hallo ik heb met veel interesse jullie berichten gelezen. Mijn pa heeft ook copd gold 4 en heeft ondertussen al enkele lanegere ziekenhuis opnames achter de rug. Momenteel is hij thuis maar hij kan niets meer, zit aan de zuurstof, heel vermoeid maar het ergste, vindt hij, is dat hij bijna niet meer kan stappen. Dit heeft natuurlijk met de corticoiden te maken en dat zijn spieren hier door verzwakken. Hij heeft ook een gezwollen hand en onderarm er nu bij, weet iemand van jullie misschien wat dit betekent of hebben jullie dit ook al gezien. COPD is een verschrikkelijke ziekte, je ziet uw pa aftakelen, dag na dag en je kan er niets aan doen…. Want de keuze van behandeling, die er nog is voor mijnpa, zijn allebei slecht. En hoe moet je hierover praten met je pa… En zelfs met anderen wat sommigen vinden dan gewoon precies of het allemaal te lang duurt en ik dan overdrijf als ik zeg dat mijn pa niet goed is. Zo moeilijk allemaal….
Reageren