- MB15 augustus 2008 om 19:22
hallo mede forum gebruikers
mijn moeder 55 jaar heeft al een aantal jaren c.o.p.d en nu sinds 2 jaar 24 uur zuurstof de laatste maanden gaat het erg slecht met haar minder eet lust en dus ook gewichts afname..
gaat van de ene kuur naar de andere kuur.de afgelopen 3 dagen deed ze ook veel bibberen e.d en liet ook een aantal dingen vallen,
hoort dit allemaal bij de laatse fase (gold 4) zelf heeft ze dus dagen dat ze niet meer wilt, en kan het soms ook niet allemaal op een rijtje meer zetten.iemand een idee of het snel voor haar afgelopen is??
gr. MB
37 reactiesReagerenMB3 september 2008 om 18:14niemand een idee hoeland die laatse fase meestal duurd????????
ReagerenRia17 november 2008 om 18:00[b]MB schrijft:[/b]
[quote]niemand een idee hoeland die laatse fase meestal duurd????????[/quote]Mijn man heeft ook bijna twee jaar zuurstof ook 24 uur,hij hoest ook erg veel en dan trild hij met handen en benen,valt regel matig,weet iemand waar dat van komt,hij voelt niet dat hij valt maar hij bezeerd ze eigen wel,graag reactie.
Reagerenbrenda21 november 2008 om 10:54ik denk dat de duur van laatste fase moeilijk te voorspellen is, het hangt waarschijnlijk van een aantal factoren af, o.a. hoe houdt het hart zich.
Reageren
Ook als er weinig voedsel binnenkomt verzwak je sneller.
ik neem aan, dat jullie intensief contact hebben met de huisarts, vraag om zo goed mogelijke begeleiding.
wens jullie veel sterkte, BrendaMB12 maart 2009 om 07:09Marc12 maart 2009 om 15:24brenda A13 maart 2009 om 15:47gecondoleerd en veel sterkte!
Reageren
Brendaflodur23 juli 2009 om 23:48Sinds een paar jaar heb ik copd gold 4, op het moment ben ik bezig met de aanvraag van een canta gesloten buitenwagen, de uitslag zou positief zijn, mits ik geen copd gold 4 heb.
Reageren
Heeft iemand hier ervaring mee?Kenny23 juli 2009 om 23:49Ik wil u graag verder helpen, maar een aantal zaken is mij onduidelijk.
Ik lees mits u geen COPD gold 4 heeft. Bedoelt u niet mits u wel COPD gold 4 heeft? Dus dat als u COPD gold 4 heeft, u dan niet in aanmerkingen komt voor een gesloten buitenwagen?
Is dit een richtlijn? Van welke instantie?
Wie heeft u deze informatie gegeven en waar is deze informatie te vinden?
Reagerenflodur24 juli 2009 om 06:21Ja precies, zo zit het, als ik copd gold 4 heb, geen canta krijg.
Reageren
Volgens de indicatiesteller van het WMO, bij het CIZ in Amsterdam, voldoe ik niet aan de cbr-regels.(?)Jim24 juli 2009 om 10:38En over welke regels van het CBR spreekt u nu?
ReagerenMeerte24 juli 2009 om 10:42Lees de folder ‘Met een handicap veilig achter het stuur’ http://www.cbr.nl/brochure.pp?id=33
En als u het niet eens ben met een beslissing van de medisch adviseur van het CBR, kunt u binnen vier weken het CBR verzoeken één of meer artsen aan te wijzen voor een (her-)keuring. U moet die herkeuring zelf betalen.
Richt uw schriftelijke verzoek aan:
CBR
Afdeling Herkeuringen
Postbus 3014
2280 GA RIJSWIJKVoeg een kopie van de brief bij waarin u bent ge-informeerd over uw geschiktheid.
ReagerenMartin van Dam23 april 2010 om 10:05k breng graag nogmaals de Spirovitalisatie onder uw aandacht als veelbelovende complementaire therapie bij copd.
Reagerencolinda17 juli 2011 om 16:43Mijn moeder heeft het percies hetzelfde zojuist weer opgenomen in het zkh ik weet ook niet hoelang het duurt
ReagerenYannick17 juli 2011 om 18:14Wat is er met jouw moede aan de hand Colinda?
Reageren