Zoeken Vraag het forum

copd gold 4

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • colinda

Yannick,

Mijn moeder heeft copd 4 gold.

Ze heeft 24 uur per dag zuurstof en staat op 4 liter.
    Vandaag hebben we te horen gekregen dat ze misschien kanker heeft aan haar linker long kwab.

svb

Ik lees dat uw moeder is overleden.
    Sterkte!

Reageren
    Carin

ik lees net jouw berichtje. Zorg dat je moeder zsm naar Astmacentrum Heideheuvel in Hilversum wordt verwezen. Ik heb ook Gold IV, 48 jaar, 2 jonge kinderen, reumatoide artritis, alleenstaand, geen uitkeringen ………….. maar sinds kort wel mijn eigen bedrijf. Met een enorme dosis hulp, goeie medicatie, goeie ondersteuning, top-longarts, volledig uit de eigen omgeving: is jouw moeder in staat om weer een gewoon leven tussen aanhalingstekentjes te leven! Veel succes en sterkte.

Reageren
    Carin

mijn eerdere bericht geldt voor IEDEREEN MET GOLD IV. Een huisarts is er voor huis- tuin- en keukenkwaaltjes. COPD betekent dat je onder constante toezicht en controle van een longarts moet staan. Het is belangrijk dat jij of jouw familie daar voor zorgt. Ik lees dat degene aan wie ik het berichtje schreef is overleden? dus dan is dit bericht voor al die anderen die GOLD III of GOLD IV hebben!

Laat je niet kistenm, hoor, door deze longziekte!

Reageren
    Jack Coenen

Hallo Ik ben Jack Coenen, Ik zie hier allemaal vragen over hoelang fase Gold 4 duurt!!!
    Ik ben 52 jaar en bij mij hebben ze 22 jaar geleden C.O.P.D geconstateert, toen wist ik nog niet wat fase 4 inhield.
    Maar sins 5 jaar geleden gebruik ik dagelijks extra zuurstof, want ik zit in fase 4.
    En ik kan je dit vertellen dat als je nog hoger als fase 4 gaat in iedergeval richting hemel gaat.
    En als je in fase 4 zit dan mag je alleen maar hopen dat je wat je nog hebt stabiel kunt blijven houden, want dan is er geen weg meer terug,, Of daar moet een medisch wonder gebeuren zoals,medicijnen of kunstlongen of iets dergelijks.
    En stabiel houden kun je doormiddel van fitnestraining en uithoudings trainingen te doen, want je moet de spiermassa op peil houden wat heel belangrijk is met de ademhaling.
    Dus eenmaal in fase gold 4 daar kom je nooit meer uit.

Reageren
    nancy

mijn moeder is nu 50 jaar en heeft copd cold 4 ze ligt nu weer in het ziekenhuis de 7de keer dit jaar. nu hebben de artsen gezegd dat ze niks meer voor haar kunnen doen , alleen nog het me moeder zo comfortable mogelijk maken.me moeder krijg geen zuurstof omdat de zuurstof gehalte in het bloed nog boven de 8 ligt en te veel zuurstof mag ze niet hebben omdat de co2 in het bloed te hoog lig en als dat steeds hoger gaat komt ze in coma.ik weet ook niet hoe lang dit nog allemaal duurt maar zie wel dat mijn moeder het heel benauwd en moeilijk heeft

Reageren
    MB

M.B (Van 1e vraag)

in janurie 2009 is mijn moeder overleden aan de gevolgen van copd
    In Oktober 2009 kwammen ze er achter dat ook mijn vader deze ziekte heeft,
    na al een aantal opnames en hoge prednison kuren, heeft hij nu momenten dat hij staat de trillen op zijn benen !
    sommige symphomen lopen hetzelfde als bij mijn moeder maar dit kan ik me niet meer herinneren wel het beven van haar handen!!

heeft iemand hier ervaring mee

Reageren
    co

waar kan je zo,n ding bestellen en wat zijn de kosten?

Reageren
    nancy

mijn moeder is 6 januari
    overleden aan copd
    ze mocht niet ouder worden dan 50 jaar
    in 3 jaar tijd dat ze het wist het is een klote ziekte

Reageren
    mb

gecondoleerd Nancy

heel veel sterkte
    het is i.d.d een rot ziekte een slopende ziekte.
    mijn moeder (56 jaar) is 22 januari 2009 ook aan deze ziekte overleden!
    en nu blijkt sinds 2 jaar dat mijn vader het ook heeft!!

Reageren
    nancy

hoi mb nou heel veel strekte met dit alles het valt allemaal niet mee hoor.gelukkig is mijn moeder niet bed ziek geweest.
    maar wel heel benauwd
    groetjes nancy

strekte met je pa

Reageren
    nancy

jeetje heel veel sterke met je vader
    jame

Reageren
    MB

Bedankt Nancy

Reageren
    Gerard

Hallo,

Mijn moeder is vorige week overleden. 59 jaar, eergister gecremeerd. Wat heeft ze gestreden tot het laatst. Afgelopen 3 jaar 11 keer opname op ic, waarvan 4 keer volledige beademing.
    Heel veel sterkte iedereen!

Reageren
    nancy

hallo gerard jij ook heel veel sterkte de komende tijd
    groetjes nancy

Reageren
Reageer op: copd gold 4
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Schurft of eczeem: wat is het verschil?

4 min leestijd

Schurft: oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Schaamluis: oorzaak, symptomen en behandeling

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.