- colinda20 juli 2011 om 21:02
Yannick,
Mijn moeder heeft copd 4 gold.
Ze heeft 24 uur per dag zuurstof en staat op 4 liter.
Vandaag hebben we te horen gekregen dat ze misschien kanker heeft aan haar linker long kwab.svb29 juli 2011 om 13:22Ik lees dat uw moeder is overleden.
Reageren
Sterkte!Carin29 september 2011 om 06:51ik lees net jouw berichtje. Zorg dat je moeder zsm naar Astmacentrum Heideheuvel in Hilversum wordt verwezen. Ik heb ook Gold IV, 48 jaar, 2 jonge kinderen, reumatoide artritis, alleenstaand, geen uitkeringen ………….. maar sinds kort wel mijn eigen bedrijf. Met een enorme dosis hulp, goeie medicatie, goeie ondersteuning, top-longarts, volledig uit de eigen omgeving: is jouw moeder in staat om weer een gewoon leven tussen aanhalingstekentjes te leven! Veel succes en sterkte.
ReagerenCarin29 september 2011 om 06:55mijn eerdere bericht geldt voor IEDEREEN MET GOLD IV. Een huisarts is er voor huis- tuin- en keukenkwaaltjes. COPD betekent dat je onder constante toezicht en controle van een longarts moet staan. Het is belangrijk dat jij of jouw familie daar voor zorgt. Ik lees dat degene aan wie ik het berichtje schreef is overleden? dus dan is dit bericht voor al die anderen die GOLD III of GOLD IV hebben!
Laat je niet kistenm, hoor, door deze longziekte!
ReagerenJack Coenen11 oktober 2011 om 20:15Hallo Ik ben Jack Coenen, Ik zie hier allemaal vragen over hoelang fase Gold 4 duurt!!!
Reageren
Ik ben 52 jaar en bij mij hebben ze 22 jaar geleden C.O.P.D geconstateert, toen wist ik nog niet wat fase 4 inhield.
Maar sins 5 jaar geleden gebruik ik dagelijks extra zuurstof, want ik zit in fase 4.
En ik kan je dit vertellen dat als je nog hoger als fase 4 gaat in iedergeval richting hemel gaat.
En als je in fase 4 zit dan mag je alleen maar hopen dat je wat je nog hebt stabiel kunt blijven houden, want dan is er geen weg meer terug,, Of daar moet een medisch wonder gebeuren zoals,medicijnen of kunstlongen of iets dergelijks.
En stabiel houden kun je doormiddel van fitnestraining en uithoudings trainingen te doen, want je moet de spiermassa op peil houden wat heel belangrijk is met de ademhaling.
Dus eenmaal in fase gold 4 daar kom je nooit meer uit.nancy26 oktober 2011 om 09:19mijn moeder is nu 50 jaar en heeft copd cold 4 ze ligt nu weer in het ziekenhuis de 7de keer dit jaar. nu hebben de artsen gezegd dat ze niks meer voor haar kunnen doen , alleen nog het me moeder zo comfortable mogelijk maken.me moeder krijg geen zuurstof omdat de zuurstof gehalte in het bloed nog boven de 8 ligt en te veel zuurstof mag ze niet hebben omdat de co2 in het bloed te hoog lig en als dat steeds hoger gaat komt ze in coma.ik weet ook niet hoe lang dit nog allemaal duurt maar zie wel dat mijn moeder het heel benauwd en moeilijk heeft
ReagerenMB27 december 2011 om 13:28M.B (Van 1e vraag)
in janurie 2009 is mijn moeder overleden aan de gevolgen van copd
In Oktober 2009 kwammen ze er achter dat ook mijn vader deze ziekte heeft,
na al een aantal opnames en hoge prednison kuren, heeft hij nu momenten dat hij staat de trillen op zijn benen !
sommige symphomen lopen hetzelfde als bij mijn moeder maar dit kan ik me niet meer herinneren wel het beven van haar handen!!heeft iemand hier ervaring mee
Reagerenco27 december 2011 om 13:58waar kan je zo,n ding bestellen en wat zijn de kosten?
Reagerennancy12 januari 2012 om 23:09mijn moeder is 6 januari
Reageren
overleden aan copd
ze mocht niet ouder worden dan 50 jaar
in 3 jaar tijd dat ze het wist het is een klote ziektemb27 januari 2012 om 05:47gecondoleerd Nancy
heel veel sterkte
Reageren
het is i.d.d een rot ziekte een slopende ziekte.
mijn moeder (56 jaar) is 22 januari 2009 ook aan deze ziekte overleden!
en nu blijkt sinds 2 jaar dat mijn vader het ook heeft!!nancy2 februari 2012 om 23:24hoi mb nou heel veel strekte met dit alles het valt allemaal niet mee hoor.gelukkig is mijn moeder niet bed ziek geweest.
maar wel heel benauwd
groetjes nancystrekte met je pa
Reagerennancy23 februari 2012 om 22:34jeetje heel veel sterke met je vader
Reageren
jameMB24 februari 2012 om 05:58Bedankt Nancy
ReagerenGerard28 maart 2012 om 16:00Hallo,
Mijn moeder is vorige week overleden. 59 jaar, eergister gecremeerd. Wat heeft ze gestreden tot het laatst. Afgelopen 3 jaar 11 keer opname op ic, waarvan 4 keer volledige beademing.
Reageren
Heel veel sterkte iedereen!nancy1 april 2012 om 18:57hallo gerard jij ook heel veel sterkte de komende tijd
Reageren
groetjes nancy