John (moderator)
20 februari 2024 om 20:59Zelf ergens op letten heeft niet zoveel zin. Vraag een verwijzing voor de cardioloog en vraag om opheldering en uitleg
Marieke25 maart 2026 om 16:17Hallo.
Bij mij is een pericard cyste ontdekt tijdens een controle bij mijn blindedarmontsteking. Ik moest jaarlijks in de ct scan om te zien of het groeit. Het groeit erg langzaam dus mocht nu na 5 jaar weer. De cyste is 16x 8 cm groot. Onlangs kreeg ik pijn aan de borstkas bij inademen en andere steken. Draaien in bed gaat niet. Longfoto gemaakt en daaruit blijkt dat de cyste is gescheurd. Uit andere reactie lees ik pijnklachten die ik ervaar, dus wel zeker kunnen komen van de cyste. Het vocht wordt vanzelf opgenomen door mijn lichaam. Omdat ik een half jaar geleden ook de klachten had die ik nu heb zou het kunnen dat de cyste toen ook gescheurd was. Als er nu met een half jaar weer klachten als deze ontstaan is het advies om de cyste toch te verwijderen dmv een operatie. Best eng…
ReagerenMarieke25 maart 2026 om 16:19Ik loop overigens al die tijd bij een longarts en niet bij een cardioloog.
ReagerenMarieke25 maart 2026 om 19:03Hoe is het met je vergaan de laatste jaren. Is de cyste verwijderd?
Reageren