pericard cyste

Bij mij is onlangs dmv een scan een pericardcyste, groter dan het hart, ontdekt. De cyste is gevuld met vocht, ontstaan vanuit het longvlies en duwt tegen een long aan.
    De cyste zit dus niet in maar tegen de long aan.

Klachten zijn vermoeidheid en kortademigheid.
    Ik ben wel benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
    De cyste gaat binnenkort operatief verwijderd worden.

Reactie

Hallo.Ik heb dus ook een pericard cyste bij mijn hart,ze gaan kijken tijdens de operatie wat de cyste veroorzaakt,mijn klachten zijn ook kortademig,moe,hoofdpijn,zweten.In januari Word ik geholpen. Groetjes

Reactie

Ben je vaak benauwd, last van hoesten of pijn bij je longen?
    En maak je je zorgen of ben je onzeker over je gezondheid?
    En heb je niet genoeg aan de antwoorden die je kunt vinden in ons forum?

Overweeg dan de mogelijkheid om gebruik te maken van ons kosteloos gezondheidsonderzoek.
    Meer weten?
    LEES VERDER

doktergezondheidsonderzoek

dank voor je reactie! inmiddels is de cyste verwijderd dmv een kijkoperatie.
    De cyste bleek uit meerdere segmenten te bestaan en heeft de operatie hierdoor langer dan de bedoeling was geduurd. Er is een liter vocht plus omhulsel verwijderd en wordt dit onderzocht.

Sterkte met alles, groet marrie

Reactie

Hallo, ik heb ook ervaring met een cyste bij me hart, me cyste groeit zo hart dat die nu op me hart en longen aan het douwen is, me klachten zijn kortademig, benauwd, moe, steken op de borst.

in januari wordt die weggehaald.

Reactie

Bij mij is een pericardiale cyste geconstateerd en verwijderd in 2006 in Duitsland .

Sinds 2014 is bekent dat de cyste is terug gegroeid op dezelfde plaats en met dezelfde afmetingen ( 6.5 cm per 3.7cm). Mijn klachten zijn kortademig , pijn in de borst en hartritmestoornis.

Deze klachten heb ik niet altijd maar als er zijn dan is het erg onaangenaam. Mijn cardioloog is er van overtuigd dat deze klachten komen niet uit de cyste maar …… verder geeft hij mij geen oplossing /verwijzing naar een andere afdeling.

Is er iemand van jullie met dezelfde ervaring of heeft iemand ideeën wat ik verder moet onderzoeken ?

Mvg,

Bonna

Reactie

Bonna, als ik u was zou ik zeker naar een andere arts gaan voor een second opinion.

Reactie

Hallo Bonna, ik herken wat je schrijft. Bij mij is ook een pericardcyste geconstateerd van 6 cm..Ik heb inmiddels twee CT scans achter de rug in totaal drie jaar waaruit blijkt dat de cyste niet is gegroeid, gelukkig. Met mijn cardioloog is afgesproken dat als ik dikke enkels krijg en echt kortademig wordt ik aan de bel trek, hieruit zou namelijk blijken dat mijn hart het moeilijk zou hebben. Maar op de vreemdste momenten (ook in rust, bv midden in de nacht) voel  ik heftige steken echt in mijn hart... Voelt soms als een elektrische schok.....Mijn cardioloog geeft ook aan dat deze klachten niet door de pericardcyste kunnen worden veroorzaakt...Als het erger wordt ga ik voor een second opinion en zal ik overwegen de cyste te laten verwijderen....Gewoon om van de zorg af te zijn...dat het mis kan gaan. Ik heb het gevoel dat de symptomen van klachten van de cyste nog niet helemaal bekend zijn....

Reactie
Reageer op: pericard cyste
Selecteer afbeelding
Maximale afbeelding grote is 512kb, toegestande bestandtypes: *.jpg, *.jpeg, .jpe,.gif

Blijf op de hoogte met onze wekelijkse nieuwsbrief