Zoeken Vraag het forum

Ademtekort, zware hoestbuien

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Rll19

Ik heb een drigende vraag.

Ik heb eerder een vraag gesteld omdat ik veel moest hoesten, en groene slijm ophoesten. Kort van adem was en pijn had op de borstkas.

Nu, ik was nog niet naar de huisarts gegaan, maar dinsdag werd de benauwdheid erger, ik zakte door mijn benen, was erg suf en zwak. In de avond was het al beter. Sochtends stond ik op voor naar mijn stage te gaan, maar voelde mij wel nog wat moe. In de middag kreeg ik plots weer zo’n benauwd gevoel, ik negeerde het, maar het ging niet weg en werd alleen maar erger. Tijdens de middagpauze ging het nog meer achteruit. Ik eten ging moeizaam omdat ik me mond niet lang kon dicht houden door ademnood. Na het eten wilde ik opstaan, maar voelde mij zodanig versufd en zakte door mijn benen dat ik weer ben gaan zitten. Na een halfuur was het niet beter. Ik voelde mij behoorlijk beroerd en mijn collega’s konden mij niet alleen laten. Ze hadden mijn saturatie gemeten, en het bedroeg 79. Omdat het maar niet ging om zonder begeleiding te stappen, en er niemand thuis was, besloten ze mij naar de spoedgevallen te brengen. Mijn ademnood was ondertussen al minder, maar voelde mij nog altijd even slecht. Op de spoedopname hebben ze mijn bloed afgenomen, urine, en foto van mijn longen gemaakt. Het was inorde. De dokter zei dat het een virale infectie kan zijn, en heeft mij vervolgens medicatie uitgeschreven, waar ik nog niet heb achter kunnen gaan. Nu zit ik bijna constant in ademnood, en het is echt verschrikkelijk.. Ik heb daardoor weinig energie en het is alles behalve prettig. Ik wil er nu echt van af, maar hoe? Oh ja, ik probeerde dan slijm op te hoesten omdat ik het gevoel heb dat het daardoor komt dat ik zo slecht adem.

6 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Denk je dan niet dat het tijd zou worden om de medicatie te gaan gebruiken?

Reageren
    Rll19

Apotheek was al gesloten toen ik naar huis ging. Nu ben ik te zwak om erachter te gaan, maar misschien kan mijn zus het halen.

Reageren
    Rll19

Maar is wat is dat voor een virale infectie dan? Kvind het echt vreemd & vreselijk irritant.

Reageren
    John (moderator)

Een infectie die door een virus wordt veroorzaakt. Zoals het verkoudheidsvirus of het griepvirus

Reageren
    Rll19

Dus nu heb ik mijn medicatie gekregen tegen DROGE hoest.. terwijl ik juist veel slijm ophoest

Reageren
    Rll19

Ik heb nu steeds meer en intenser pijn aan de borstkas. Vooral aan de linkerkant bij het hart. Meestal als ik diep inadem, maar aan de linker kant doet het nu ook zonder inspanning pijn.

Reageren
Reageer op: Ademtekort, zware hoestbuien
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.