- Rll193 mei 2018 om 16:36
Ik heb een drigende vraag.
Ik heb eerder een vraag gesteld omdat ik veel moest hoesten, en groene slijm ophoesten. Kort van adem was en pijn had op de borstkas.
Nu, ik was nog niet naar de huisarts gegaan, maar dinsdag werd de benauwdheid erger, ik zakte door mijn benen, was erg suf en zwak. In de avond was het al beter. Sochtends stond ik op voor naar mijn stage te gaan, maar voelde mij wel nog wat moe. In de middag kreeg ik plots weer zo’n benauwd gevoel, ik negeerde het, maar het ging niet weg en werd alleen maar erger. Tijdens de middagpauze ging het nog meer achteruit. Ik eten ging moeizaam omdat ik me mond niet lang kon dicht houden door ademnood. Na het eten wilde ik opstaan, maar voelde mij zodanig versufd en zakte door mijn benen dat ik weer ben gaan zitten. Na een halfuur was het niet beter. Ik voelde mij behoorlijk beroerd en mijn collega’s konden mij niet alleen laten. Ze hadden mijn saturatie gemeten, en het bedroeg 79. Omdat het maar niet ging om zonder begeleiding te stappen, en er niemand thuis was, besloten ze mij naar de spoedgevallen te brengen. Mijn ademnood was ondertussen al minder, maar voelde mij nog altijd even slecht. Op de spoedopname hebben ze mijn bloed afgenomen, urine, en foto van mijn longen gemaakt. Het was inorde. De dokter zei dat het een virale infectie kan zijn, en heeft mij vervolgens medicatie uitgeschreven, waar ik nog niet heb achter kunnen gaan. Nu zit ik bijna constant in ademnood, en het is echt verschrikkelijk.. Ik heb daardoor weinig energie en het is alles behalve prettig. Ik wil er nu echt van af, maar hoe? Oh ja, ik probeerde dan slijm op te hoesten omdat ik het gevoel heb dat het daardoor komt dat ik zo slecht adem.
6 reactiesReagerenJohn (moderator)
3 mei 2018 om 16:42Denk je dan niet dat het tijd zou worden om de medicatie te gaan gebruiken?
ReagerenRll193 mei 2018 om 16:47Apotheek was al gesloten toen ik naar huis ging. Nu ben ik te zwak om erachter te gaan, maar misschien kan mijn zus het halen.
ReagerenRll193 mei 2018 om 16:50Maar is wat is dat voor een virale infectie dan? Kvind het echt vreemd & vreselijk irritant.
ReagerenJohn (moderator)
3 mei 2018 om 17:22Een infectie die door een virus wordt veroorzaakt. Zoals het verkoudheidsvirus of het griepvirus
ReagerenRll193 mei 2018 om 20:00Dus nu heb ik mijn medicatie gekregen tegen DROGE hoest.. terwijl ik juist veel slijm ophoest
ReagerenRll196 mei 2018 om 01:16Ik heb nu steeds meer en intenser pijn aan de borstkas. Vooral aan de linkerkant bij het hart. Meestal als ik diep inadem, maar aan de linker kant doet het nu ook zonder inspanning pijn.
Reageren