- Jochen31 augustus 2017 om 12:50
Hallo,
Ik heb nu al een aantal jaar last van een soort ‘stekend gevoel’ op mijn linkerborst. Als ik er op druk met mijn vinger voel ik wel een soort ‘pijn’, alhoewel je dit niet echt pijn kunt noemen. Het lijkt eerder een zwak gevoel op dat deel van de rib ofzo dat je voelt als je erop duwt (2cm omtrek +-). Ik ben al regelmatig bij dokters geweest maar ik kreeg verschillende diagnosen.. Licht astmatisch, hyperventilatie, en ik heb ook wel eens een slokdarmonsteking gehad. Al de rest van het lichaam is gecontroleerd geweest en verder heb ik geen problemen. De problemen die ik nu al een aantal jaar heb zijn momenten van kortademigheid, veel slijmen ( is wel verbeterd afgelopen jaar nu ) en de steek op mijn linkerborst. Ik heb al CT scans van de longen laten nemen in het verleden, alles laten controleren, maar ze hebben enkel kunnen zien dat mijn longen hyperactief aan het werk zijn alhoewel ik geen problemen heb met sporten of tot het uiterste gaan met mijn lichaam( niet dat ik veel sport, maar ik voel geen problemen met mijn ademhaling als ik dat wel doe). Iemand hierin ervaring of dergelijke? Het kan misschien niets zijn, maar blijf het vreemd vinden dat dit al jaren duurt en steeds op dezelfde plaats… . Ik ben wel vroeger toen ik een jaar of 10 was uit een boom gevallen en recht op mijn ribben gevallen tegen een uithangende tak. Toen heb ik wel 3 ribben gekneust, maar ik heb dit probleem slechts een aantal jaar nu dus ik veronderstel niet dat het te maken zou hebben met dat ongeluk toen.
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 13:03Ik denk niet dat een gevolg van de val uit de boom is. Heb je angstproblemen of veel stress/spanningen (gehad)?
Doe eens de test op:
https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/
ReagerenJochen31 augustus 2017 om 17:49Hallo,
Ik heb niet echt last van stress of spanningen. Op de test kwam er ook uit dat ik geen hyperventilatie zou hebben. Ik zou het wel ook vreemd vinden omdat het altijd op dezelfde plaats is dat ik die ‘steek’ heb.
Alvast bedankt voor je reactie.
ReagerenJohn (moderator)
31 augustus 2017 om 18:05Het zou een spier kunnen zijn. Of de aanhechting van een spier. Moeilijk om daar zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga eens naar een fysiotherapeut en laat ernaar kijken
Reageren