Zoeken Vraag het forum

Al jaren last van 'druk op rib?'

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Jochen

Hallo,

Ik heb nu al een aantal jaar last van een soort ‘stekend gevoel’ op mijn linkerborst. Als ik er op druk met mijn vinger voel ik wel een soort ‘pijn’, alhoewel je dit niet echt pijn kunt noemen. Het lijkt eerder een zwak gevoel op dat deel van de rib ofzo dat je voelt als je erop duwt (2cm omtrek +-). Ik ben al regelmatig bij dokters geweest maar ik kreeg verschillende diagnosen.. Licht astmatisch, hyperventilatie, en ik heb ook wel eens een slokdarmonsteking gehad. Al de rest van het lichaam is gecontroleerd geweest en verder heb ik geen problemen. De problemen die ik nu al een aantal jaar heb zijn momenten van kortademigheid, veel slijmen ( is wel verbeterd afgelopen jaar nu ) en de steek op mijn linkerborst. Ik heb al CT scans van de longen laten nemen in het verleden, alles laten controleren, maar ze hebben enkel kunnen zien dat mijn longen hyperactief aan het werk zijn alhoewel ik geen problemen heb met sporten of tot het uiterste gaan met mijn lichaam( niet dat ik veel sport, maar ik voel geen problemen met mijn ademhaling als ik dat wel doe). Iemand hierin ervaring of dergelijke? Het kan misschien niets zijn, maar blijf het vreemd vinden dat dit al jaren duurt en steeds op dezelfde plaats… . Ik ben wel vroeger toen ik een jaar of 10 was uit een boom gevallen en recht op mijn ribben gevallen tegen een uithangende tak. Toen heb ik wel 3 ribben gekneust, maar ik heb dit probleem slechts een aantal jaar nu dus ik veronderstel niet dat het te maken zou hebben met dat ongeluk toen.

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk niet dat een gevolg van de val uit de boom is. Heb je angstproblemen of veel stress/spanningen (gehad)?

Doe eens de test op:

https://www.dokter.nl/zelftesten/hyperventilatietest/

Reageren
    Jochen

Hallo,

Ik heb niet echt last van stress of spanningen. Op de test kwam er ook uit dat ik geen hyperventilatie zou hebben. Ik zou het wel ook vreemd vinden omdat het altijd op dezelfde plaats is dat ik die ‘steek’ heb.

Alvast bedankt voor je reactie.

Reageren
    John (moderator)

Het zou een spier kunnen zijn. Of de aanhechting van een spier. Moeilijk om daar zonder enig onderzoek iets over te zeggen. Ga eens naar een fysiotherapeut en laat ernaar kijken

Reageren
Reageer op: Al jaren last van 'druk op rib?'
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.