Hoi,
Ik loop nu al een tijdje rond met maag/darmklachten. Ik zal mijn verhaal zo kort mogelijk houden 😉
Sinds een jaar "voel" ik opeens mijn darmen. Daarvoor had ik nooit het gevoel dat ze aanwezig waren. Vooral wanneer ik zit en ze "rusten" op je riem of broeksrand.
Ik heb hier ongeveer een jaar met rondgelopen, voor de rest geen verder darmklachten.
Een aantal maanden geleden merkte ik aan de linkerkant van mijn ribben ( net onder de borstkas ) een verdikking op, alsof de rib een beetje naar buiten werd geduwd. Het is niet pijnlijk, je mag er zo hard op duwen als je wilt. Toen toch maar besloten naar de huisarts te trekken. Na mijn verhaal en een aantal eenvoudige onderzoeken ( geen bloedonderzoek, geen foto/scnan,... ) dacht hij aan pds. De "dikke" rib, daar maakt hij niets van.
Tijdje later werden de klachten erger. Een zeer stijf gevoel in nek en linkerkant torso, aan en rond de oksel.Ik ben toen naar een andere huisarts getrokken. Hij bevestigde de diagnose van pds, en kon ook geen zwelling constateren aan de ribben.
Mijn bloeddruk was ook 16/8, bij de vorige controle ook, terwijl ik vroeger steeds 13/7 had.
Hij heeft me doorgestuurd naar een osteophaat.
Die kwam tot de conlusie dat ik 3 geblokkeerde ribben had. Na een aantal behandelingen ging het stijve gevoel weg, maar de "bult" aan mijn ribben blijft, ook de osteophaat maakt hier niets van.
Waar ik me zorgen om maak is dat mijn darmklachten erger worden. Ik heb bijna dagelijks last van een opgeblazen gevoel en winderigheid, wisselende ontlasting, hoorbaar gerommel in de buik.. Ik merk ook op dat er ( zeer )kleine witte brokjes in mijn ontlasting zitten.
Dit in combinatie met die "bult" aan mijn ribben baart me toch al een hele tijd zorgen, maar zowel huisartsen als osteo doen dit af als "niet erg".
Ik ben niet afgevallen ( integendeel, daar ik minder kan sporten met mijn ribben). Geen bloed bij ontlasting,...