Zoeken Vraag het forum

uitslag billen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • toch weer angstig

Hi Tandor,

Sinds laatste bericht geen terugval gehad 🙂

Ik heb nu een vraag tbv de kinderen van mijn zus.

Ze zijn 1,3 en 5.
    Eerst december had de middelste uutslag op de billen.(rood bij anus en enkele soort pukkels bilnaad en op billen met jeuk) ging beter maar is sinds een weekje weer aanwezig. Alleen nu ook de andere twee hebben het ook. ze dacht eerst aan eczeem. (Bij kleinste vanwege krijgen nieuw tandje en dus zure poep) maar vond het toevallig dat ook de andere twee het tegelijk hebben. Dus denk zelf aan schimmelinfectie aangezien ik zelf zoals in mijb andere post vietschimmel gehad heb en daarbij ook soort pukkels dor kreeg(alleen bij mij jeukte het niet echt). Maar is een schimmel infectie zo besmettelijk? Ze zitten alleen samen in bad mamelijk. Ik heb aangegeven dat ze anders naar ha moet gaan. Maar ze is afwachtend daarmee jammer genoeg.

9 reacties
    Reageren
    John (moderator)

[quote]Sinds laatste bericht geen terugval gehad :-)[/quote] goed om te horen/lezen.

Moeilijk te zeggen wat de kinderen hebben…schimmel zou kunnen, maar een bacteriële infectie is natuurlijk ook mogelijk…zeker omdat ze het alle drie hebben. Het zou inderdaad beter zijn om even naar de huisarts te gaan.

Reageren
    toch weer angstig

🙂

Ik vond schimmel ook wel toevallig aangezien ze het nu alle drie hebben.
    Als het een bacteriele infectie is, aan welke zit/zat je te denken?
    Rode huid (om anus heen) met enkele pukkels/rode bultjes met jeuk tussen de billen en/of op billen. Ik had haar net aan de telefoon en ze gaf aan dat ze denkt dat het misschien komt door badschuim dat ze gebruikt of omdat de jongens niet goed billen schoonmaken(en dus op school/kinderdag af en toe met vieze billen blijven lopen) zou dat kunnen?(dat je huid hier geirriteerd door raakt en pukkeltjes krijgt?)

Ik vraag dit, omdat ik bang ben dat ze nu weer af wilt gaan wachten inplaats van even naar de ha gaan 🙁

Eventueel ga ik zelf wel met de oudste naar de ha, die komt toch vaak bij ons langs voor een dag/middag, zodat mijn zus kan werken.

Reageren
    John (moderator)

Als het van het badschuim zou zijn, zouden er op andere plekken ook pukkeltjes moeten komen.

Welke bacterie is moeilijk te zeggen. Dat kunnen er meerdere zijn, zeker in dat gebied.
    [quote]of omdat de jongens niet goed billen schoonmaken(en dus op school/kinderdag af en toe met vieze billen blijven lopen)[/quote] dat zou ze dan toch aan het ondergoed moeten zien.. maar zelfs als het hiervan zou zijn, is het ook een bacteriële infectie.

Als het nou een van de kinderen was zou ik zeggen okay…doe er wat zinkzalf op.
    Maar als ze het alle drie hebben zou ik toch even naar de huisarts gaan.

Reageren
    toch weer angstig

Hi Tandor, bedankt voor je advies. Net weer mijn zus gesproken en nogmaals advies gegeven afspraak ha te maken. Ze geeft aan dat bij jongste echt zeker normale luier uitslag is en dat het met zinkzalf nu al beter is geworden. Bij de twee oudere wil ze toch eerst met anti schimmel kijken of het beter gaat worden en zegt dat ze als het niet beter gaat worden naar de ha gaat. Op de bijsluiter is geen periode opgegeven, maar dacht te herinneren dat in een week toch verbetering moet zijn.

Eigenwijs is ze 🙁

Reageren
    John (moderator)

Na enkele dagen zou er verbetering moeten zijn, als het tenminste een schimmelinfectie is. Is alleen de vraag waar die dan vandaan zou moeten komen…maar goed. Dat moet ze toch zelf maar beslissen.

Reageren
    toch weer angstig

Bedankt weer.

Ik weet ook niet hoe het zou kunnen komen. De middelste heeft ze wel met de gezondheid te kwakkelen. Die had veel aften en had een heftige oor ontsteking (ook was bloed nagekeken, zagen alleen lichte verhoging leukocyten door waarschijnlijk oorontsteking) dus de weetstand was laag. Daarnaast hebben ze zover ik weet alle drie eczeem en erg droge huid. Ook gaan ze vaak tegelijk in bad. Zou dat invloed gehad kunnen hebben(als het schimmel is)

Ik hou een vinger aan de pols bij mijn zus, want vind dat je dit niet moet verwaarlozen.

Reageren
    John (moderator)

Schimmels laten zich niet altijd door water ophouden….moeilijk te zeggen…

Reageren
    toch weer angstig

Dank weer Tandor.

Ik zal denk ik mijn zwager ook zeggen dat misschien toch goed zou zijn om naar de ha te gaan als het niet beter gaat worden in een aantal dagen. Ik weet namelijk hoe mijn zus kan zijn.(wel ongerustheid tonen, maar toch erg afwachtend zijn)

Alvast een fijn weekend toegewenst.

Reageren
    John (moderator)

Dank je. Ook voor jou een fijn weekend.

Reageren
Reageer op: uitslag billen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.