- Anoniem23 oktober 2015 om 12:42
Hoi mijn kinderen hebben helaas al heel lang hoofdluis ongeveer al 4 jaar maar ik geef het op ik kan niet meer iemand tips? PS hebben ze bij jullie Luizencontrole op school dat heb ik wel eens gehoord bij ons niet.
4 reactiesReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2015 om 12:55Wat doe je nu tegen de hoofdluis?
luizencontrole is op veel scholen te vinden. Vaak een initiatief van de ouderraad……
ReagerenAnoniem23 oktober 2015 om 14:29kammen Met een borstel
ReagerenJohn (moderator)
23 oktober 2015 om 15:50Als dat het enige is wat je doet, raak je die hoofdluis dus nooit kwijt…..
Haal een lotion bij de drogist of apotheek en een netenkam. Behandel alle gezinsleden met de lotion. Gebruik daarna de netenkam om de neten uit de haar te verwijderen.
Reageren
Was alle beddengoed en jassen die samen op de kapstok hangen. Zuig alle meubels goed af. Controleer alle gezinsleden 14 dagen lang dagelijks op luizen en neten met de netenkam. Als je de afgelopen 4 jaar alleen maar hebt geborsteld zit je hele huis, bedden, meubels en kussens onderhand onder de neten en luizen. Zo kom je daar dus nooit vanaf….
Je kinderen moeten onderhand toch wondjes op het hoofd hebben en luizen nesten…Ga dus ook even bij de huisarts langs als dat zo is.Anoniem24 oktober 2015 om 19:39nee nog niet
Reageren