Zoeken Vraag het forum

Luis

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hoi mijn kinderen hebben helaas al heel lang hoofdluis ongeveer al 4 jaar maar ik geef het op ik kan niet meer iemand tips? PS hebben ze bij jullie Luizencontrole op school dat heb ik wel eens gehoord bij ons niet.

4 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Wat doe je nu tegen de hoofdluis?

luizencontrole is op veel scholen te vinden. Vaak een initiatief van de ouderraad……

Reageren
    Anoniem

kammen Met een borstel

Reageren
    John (moderator)

Als dat het enige is wat je doet, raak je die hoofdluis dus nooit kwijt…..

Haal een lotion bij de drogist of apotheek en een netenkam. Behandel alle gezinsleden met de lotion. Gebruik daarna de netenkam om de neten uit de haar te verwijderen.
    Was alle beddengoed en jassen die samen op de kapstok hangen. Zuig alle meubels goed af. Controleer alle gezinsleden 14 dagen lang dagelijks op luizen en neten met de netenkam. Als je de afgelopen 4 jaar alleen maar hebt geborsteld zit je hele huis, bedden, meubels en kussens onderhand onder de neten en luizen. Zo kom je daar dus nooit vanaf….
    Je kinderen moeten onderhand toch wondjes op het hoofd hebben en luizen nesten…Ga dus ook even bij de huisarts langs als dat zo is.

Reageren
    Anoniem

nee nog niet

Reageren
Reageer op: Luis
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.