- Sam S11 oktober 2015 om 17:49
Hallo allen,
Mijn zoon van 16 klaagt de laatste tijd veel over pijnen in zijn hoofd (rechterslaap), verdrukking op zijn borst en in zijn knieën, rug en nek heeft hij ook pijn. Tijdens inspanning heeft hij last van brandend maag zuur. Ook merken we thuis maar ook bij zijn vrienden groep dat hij af en toe van vrolijk naar heel somber gaat. Ook heeft hij last van overtollig zweten (vooral ’s nachts) Nu denk ik dat het handig is om even wat dingen te vermelden:
16 jaar
1m75
62kg
Sporten: Ja
Roken/drinken: NeeVerder heeft hij een hechte vriendengroep en op school gaat alles redelijk.
Heeft iemand misschien een idee wat er kan zijn?
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
11 oktober 2015 om 18:27Heeft hij last van stress of spanningen?
Reageren
Gebruikt hij energie drinks?
Gebruikt hij drugs?
Hoe gaat het met eten?
Gebruikt hij voedingssupplementen?Sam S12 oktober 2015 om 16:21Stress of spanning denk ik niet. Alles gaat gewoon lekker en vrienden heeft hij wel. Energie drinks heeft hij een half jaar al niet meer gedronken. Vorig jaar heeft hij ons huilend verteld dat hij een keer geblowt heeft. Dat was zijn eerste en laatste keer zei hij. Ik vroeg het net even en hij zegt dat dat nog steeds zo is. Dat vertrouw ik dan.
Ontbijten doet hij normaal. 2 of 3 boterhammen. Smiddags 3 of 4 en savonds een redelijke maaltijd. Van voedingssupplementen maakt hij geen gebruik.
ReagerenJohn (moderator)
12 oktober 2015 om 17:17Het kunnen voor een deel groeipijnen zijn.
Reageren
De maagklachten kunnen door een reflux worden veroorzaakt of een geïrriteerd maagslijmvlies. Misschien dat er toch stress is of spanningen..
Ik zou wel even naar de huisarts gaan. De huisarts kan dan toch een aantal dingen even iets beter bekijken