Zoeken Vraag het forum

Zoon (16) klaagt over veel dingen

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Sam S

Hallo allen,

Mijn zoon van 16 klaagt de laatste tijd veel over pijnen in zijn hoofd (rechterslaap), verdrukking op zijn borst en in zijn knieën, rug en nek heeft hij ook pijn. Tijdens inspanning heeft hij last van brandend maag zuur. Ook merken we thuis maar ook bij zijn vrienden groep dat hij af en toe van vrolijk naar heel somber gaat. Ook heeft hij last van overtollig zweten (vooral ’s nachts) Nu denk ik dat het handig is om even wat dingen te vermelden:

16 jaar
    1m75
    62kg
    Sporten: Ja
    Roken/drinken: Nee

Verder heeft hij een hechte vriendengroep en op school gaat alles redelijk.

Heeft iemand misschien een idee wat er kan zijn?

3 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Heeft hij last van stress of spanningen?
    Gebruikt hij energie drinks?
    Gebruikt hij drugs?
    Hoe gaat het met eten?
    Gebruikt hij voedingssupplementen?

Reageren
    Sam S

Stress of spanning denk ik niet. Alles gaat gewoon lekker en vrienden heeft hij wel. Energie drinks heeft hij een half jaar al niet meer gedronken. Vorig jaar heeft hij ons huilend verteld dat hij een keer geblowt heeft. Dat was zijn eerste en laatste keer zei hij. Ik vroeg het net even en hij zegt dat dat nog steeds zo is. Dat vertrouw ik dan.

Ontbijten doet hij normaal. 2 of 3 boterhammen. Smiddags 3 of 4 en savonds een redelijke maaltijd. Van voedingssupplementen maakt hij geen gebruik.

Reageren
    John (moderator)

Het kunnen voor een deel groeipijnen zijn.
    De maagklachten kunnen door een reflux worden veroorzaakt of een geïrriteerd maagslijmvlies. Misschien dat er toch stress is of spanningen..
    Ik zou wel even naar de huisarts gaan. De huisarts kan dan toch een aantal dingen even iets beter bekijken

Reageren
Reageer op: Zoon (16) klaagt over veel dingen
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.