- jonathan198222 februari 2011 om 16:43
Beste mensen,
Gister avond viel onze dochter van 14 maanden van een 30 cm hoog bed op een stenen vloer. We verblijven in midden amerika waar vloeren hard zijn. Mijn dochter viel en huilde gelijk iets wat hartverscheurend is om te zien. Ze was niet bewusteloos. Wat wel gebeurde was dat ze een klein beetje overgaf maar niet heel veel. Is dat van de schrik of heeft ze een hersenschudding?
Verder speelde ze later gewoon weer en lachde ze zoals we altijd met haar spelen.
Vandaag werdt ze gewoon wakker met wat minder eetlust maar dit komt omdat we haar veel borstvoeding hebben gegeven vannacht.
Ze doet verder normaal een beetje huilerig is ze maar niet veel.
We zien ook geen zwelling of bult alles lijkt normaal maar ik ben zo bang voor inwendigebloedingen.
Alvast bedankt voor elk advies.
4 reactiesReagerenDe Knipoogjes23 februari 2011 om 14:21Zolang er geen kracht verlies is opgetreden en er geen andere lichamelijke beperkingen zijn geconstateerd is een inwendige bloeding niet her eerste waar ik aan denk. Mede vanwege het fijt dat hoogte van de val niet meer is geweest dan 3x de lichaamslengte kan je er vanuit gaan dat het geen hoog energetisch ongeval betref. Wel is het zeer goed mogelijk dat er een hersenschudding is ontstaan. De eerste nacht regelmatig wakker maken is dan ook een goed besluit geweest. Dit wakker maken doe je om uit te sluiten of er wel of geen bloeding in het hoofd zit, pas als ze niet meer wek baar is ga je uit van een bloeding.
het versuft en duf reageren kan ook duiden op een hersenschudding. Hou haar pupillen in de gaten, als er duidelijk pupil verschil zichtbaar is zou ik zeker even contact opnemen met de dienstdoende neurloog.
Met vriendelijke groeten,
Reageren
De KnipoogjesThijmen23 februari 2011 om 16:26Ik vind dit toch een zorgelijke situatie omdat ze overgegeven heeft. Overgeven na een dergelijk trauma kan wijzen op hersenletsel. Uit uw verhaal op te maken functioneert uw dochter normaal, maar toch zou ik graag zien dat een dokter uw dochter onderzoekt om ernstige problemen uit te sluiten.
ReagerenKim23 februari 2011 om 16:29De meest voor de hand liggende diagnose is een hersenschudding, een relatief onschuldige hersenaandoening die goed geneest met rust.
Het feit dat er geen ernstige neurologische verschijnselen zijn opgetreden direct na de val is in deze geruststellend.
Ga naar een dokter voor het zorgvuldig vaststellen van de juiste diagnose.
ReagerenAnoniem23 februari 2011 om 16:31Lees ook:
Wat is een hersenschudding?
Reageren
http://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/ongeval/hersenschudding.php