Zoeken Vraag het forum

Extreem dikke zwelling in hals

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Bezorgde mama

Mijn zoontje van 4 werd ziek wakker en later op de avond ontdekte ik dat er een hele dikke zwelling in zijn hals zat. Deze loopt door tot achter zijn oor. Het is echt een grote bobbel, denk ter grootte van een half ei.
    Een uur later begon de andere kant ook op te zwellen. Wel kleiner dan de andere kant.
    Hij heeft lichtelijk koorts.
    Bij de huisarts leken zijn keelamandelen ontstoken. Ze gaf aan dat de lymfeklieren wel heel erg vergroot zijn en dat ze wel mijn bezorgdheid snapt.
    Ze vermoedt dat het door de ontstoken keelamandelen komt maar leek niet overtuigd.

Ik ben erg bang dat het iets anders engs is omdat het zo extreem groot is en niet zoals de plaatjes op Google.

Iemand ervaring met dit soort grote klieren in de hals bij een kind?

6 reacties
    Reageren
    Bezorgde mama

Heeft iemand een idee hoe ik een foto toe kan voegen? De foto komt niet mee via bestand toevoegen.

Reageren
    Suus

Het bestand zal te groot zijn.
    Maar als je je zorgen maakt omdat zijn toestand zo snel veranderd, zou ik zelf de huisartsenpost even om advies bellen, daar kan een arts bepalen of hij nog een keer gezien zou moeten worden of dat het bijvoorbeeld de bof zou kunnen zijn

Reageren
    Bezorgde mama

Even opnieuw geprobeerd.
    De bof is het niet volgens de huisarts omdat het echt om de lymfeklieren in de hals gaat en niet de speekselklieren.

Ik lees hier en daar over dat de lymfeklier niet groter dan 1,5 / 2 cm moeten zijn. En dat is dit zeker wel.

Reageren
    Suus

Ik zou morgen opnieuw naar de huisarts gaan en bijvoorbeeld een verwijzing vragen voor een echo.
    Via een forum kun je zo ook geen diagnose stellen, wel kun je antwoorden krijgen waardoor je je nog meer zorgen gaat maken.

Reageren
    Kim

Hi, ik ben benieuwd hoe het nu gaat en wat het was? Mijn zoontje heeft iets soortgelijks!

Reageren
    Eva

Ook erg benieuwd wat het bij jullie kindjes was? Mijn zoontje heeft het nu ook!

Reageren
Reageer op: Extreem dikke zwelling in hals
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.