Zoeken Vraag het forum

Opgezwollen klier hals

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Kim

Hey allemaal,
    Ik heb sinds vorige week woensdag last van een gezwollen klier aan de rechterkant van de hals (net onder de kaak) Daarnaast heb ik moeite met slikken en het doet daarnaast ook pijn als ik iets “hardere” dingen doorslik. Heb ook steeds het gevoel dat er iets zit in de keel. De week ervoor had ik serieuze keelpijn, maar dit was weggetrokken, tot ik dan de gezwollen klier voelde (deze doet ook pijn). Daarna kreeg ik dus pijn wat verder in de keel ter hoogte van de klier. Voor de rest geen koorts of iets.
    Als je dit opzoekt, krijg je de meest vreselijkste dingen te lezen.
    Wat zou dit evt kunnen zijn?

4 reacties
    Reageren
    Kim

De pijn bij het doorslikken zit dus trouwens ook enkel aan de rechterkant.

Reageren
    John (moderator)

De opgezette klier is een gevolg van de keelpijn, en de slikklachten een gevolg van de opgezette klier. Het een is een logisch gevolg van het ander en niks om bezorgd over te zijn

Reageren
    Kim

Dankje voor je antwoord! Ja ik heb al eens meer een gezwollen klier gehad, maar niet op deze manier en zeker niet met slikklachten. Dus vandaar ik me zorgen maakte. Die klier drukt waarschijnlijk tegen mijn keel aan?

Reageren
    John (moderator)

Dat klopt inderdaad en je keel is nog gevoelig van de keelpijn

Reageren
Reageer op: Opgezwollen klier hals
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

1 min leestijd

Wat vind jij van online een huisarts spreken?

4 min leestijd

Een soa zonder klachten: hoe herken je iets wat je niet voelt?

4 min leestijd

Soa zonder seks: kan je een soa oplopen zonder seksueel contact?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.