- AnnaRosa14 oktober 2023 om 11:39
Hoi,
Mijn zoontje van 7 heeft al een hele tijd een opgezwollen klier in zijn hals. Ik ben een tijd geleden naar de huisarts gegaan omdat ik toen al vond dat het erg lang duurde voordat het wegtrok.
De huisarts vertelde mij toen dat het normaal is dat kinderen een lange tijd met een opgezwollen klier kunnen lopen omdat zij vaker virussen onder de leden hebben. Ik maak echter toch zorgen en vind het een beetje een vreemd verhaal.
Hij heeft verder nergens last van, is niet extreem vaak ziek, geen koorts, valt niet af en is niet moe. Soms vind ik wel dat hij ‘s nachts wat zweet maar dat doet mijn jongste zoontje ook.
Ik ben benieuwd of er meer ouders zijn die dit herkennen? Anders wil ik toch terug naar de huisarts voor een bloedonderzoek.7 reactiesReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2023 om 18:31Het is geen vreemd verhaal maar een feit… J huisarts heeft dat goed uitgelegd
ReagerenAnnaRosa14 oktober 2023 om 19:19Oké dus als een kind maanden met een gezwollen klier rondlopen is dat geen reden voor paniek omdat ze telkens een nieuw virus kunnen oplopen? Aangezien overal op internet staat dat als ze langer dan 2/3 weken gezwollen blijven je weer naar de huisarts moet?
ReagerenJohn (moderator)
14 oktober 2023 om 19:44Als je er bezorgd over bent/blijft, moet je gewoon teruggaan naar de huisarts
ReagerenAnnaRosa19 oktober 2023 om 14:12Ik ben vanochtend terug gegaan met mijn zoon naar de huisarts en hij krijgt nu volgende week een echo van de klier. We hebben alleen wel gezien dat hij dezelfde klier nu eigenlijk al 2,5 jaar heeft. Hij wordt niet groter en mijn zoon is niet ziek of wordt niet steeds ziek. Nu probeer ik mezelf gerust te stellen met het idee dat als het leukemie ofzo zou zijn, hij toch niet al 2,5 jaar klachtenloos rondloopt daarmee? Of denkt u dat dat wel zou kunnen?
ReagerenJohn (moderator)
19 oktober 2023 om 15:41dan zou die toch onderhand wel ziek zijn geworden
ReagerenAnnaRosa19 oktober 2023 om 15:57Haha ja dat zou je wel zeggen hè
ReagerenBroekie13 oktober 2025 om 16:14Beste Annarosa
Reageren
Hoe is het afgelopen? Mijn zoontje heeft hetzelfde en moet ook voor echo.
Groet