Zoeken Vraag het forum

Bult in hals

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • AnnaRosa

Hoi,

Mijn zoontje van 7 heeft al een hele tijd een opgezwollen klier in zijn hals. Ik ben een tijd geleden naar de huisarts gegaan omdat ik toen al vond dat het erg lang duurde voordat het wegtrok.
    De huisarts vertelde mij toen dat het normaal is dat kinderen een lange tijd met een opgezwollen klier kunnen lopen omdat zij vaker virussen onder de leden hebben. Ik maak echter toch zorgen en vind het een beetje een vreemd verhaal.
    Hij heeft verder nergens last van, is niet extreem vaak ziek, geen koorts, valt niet af en is niet moe. Soms vind ik wel dat hij ‘s nachts wat zweet maar dat doet mijn jongste zoontje ook.
    Ik ben benieuwd of er meer ouders zijn die dit herkennen? Anders wil ik toch terug naar de huisarts voor een bloedonderzoek.

7 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het is geen vreemd verhaal maar een feit… J huisarts heeft dat goed uitgelegd

Reageren
    AnnaRosa

Oké dus als een kind maanden met een gezwollen klier rondlopen is dat geen reden voor paniek omdat ze telkens een nieuw virus kunnen oplopen? Aangezien overal op internet staat dat als ze langer dan 2/3 weken gezwollen blijven je weer naar de huisarts moet?

Reageren
    John (moderator)

Als je er bezorgd over bent/blijft, moet je gewoon teruggaan naar de huisarts

Reageren
    AnnaRosa

Ik ben vanochtend terug gegaan met mijn zoon naar de huisarts en hij krijgt nu volgende week een echo van de klier. We hebben alleen wel gezien dat hij dezelfde klier nu eigenlijk al 2,5 jaar heeft. Hij wordt niet groter en mijn zoon is niet ziek of wordt niet steeds ziek. Nu probeer ik mezelf gerust te stellen met het idee dat als het leukemie ofzo zou zijn, hij toch niet al 2,5 jaar klachtenloos rondloopt daarmee? Of denkt u dat dat wel zou kunnen?

Reageren
    John (moderator)

dan zou die toch onderhand wel ziek zijn geworden

Reageren
    AnnaRosa

Haha ja dat zou je wel zeggen hè

Reageren
    Broekie

Beste Annarosa
    Hoe is het afgelopen? Mijn zoontje heeft hetzelfde en moet ook voor echo.
    Groet

Reageren
Reageer op: Bult in hals
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Schurft; steeds meer Nederlanders hebben er last van
6 min leestijd

Schurft: symptomen, oorzaak en behandeling

4 min leestijd

Acne bij baby’s: wat kun je doen?

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.