- Sara12 juli 2018 om 16:44
Hallo ik ben een meisje van 13 ik heb de laatste tijd geen trek en eet niet veel als ik de trap op loop ben ik al best moe ik ben vaak duizelig en als ik lig is het zwaar om te ademen ik moet in de nacht vaak naar het toilet en slaap niet altijd even goed ik heb vrij weinig energie heeft iemand hier een verklaring voor?
10 reactiesReagerenHart12 juli 2018 om 16:50Lijkt op een lekkende hartklep maar kan ook iets anders zijn
ReagerenMartin12 juli 2018 om 21:51Hoi meisje van 13. Dat zijn toch serieuze klachten hoor. Denk je niet dat je met één van je ouders even langs de huisarts moet gaan? Die kan er beter aandacht aan besteden en jou verder helpen. Succes!
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2018 om 02:30Ga eens met de klachten naar de huisarts
ReagerenSara13 juli 2018 om 08:55hallo bedankt voor jullie snelle antwoord ik wil alleen liever niet naar de dokter want mijn ouders denken vaak dat ik mij aanstel weten jullie of er ook echte artsen op dit platform zitten ❤️
ReagerenAnabella13 juli 2018 om 10:18Hey ik ben 14 jaar en geboren met een hartafwijking mijn ouders zeggen dat ik voor dat ik geopenreerd werd dat ik ook deze klachten had dus ik zou echt naar de husarts gaan en desnoods doe je het stiekem. Maar het zou zomaar kunnen dat je ook iets aan je hart hebt. Je bent 13 dus je mag zelf zonder ouders naar de husarts desnoods neem je een vriendin mee als je niet alleen durft.
ReagerenSara13 juli 2018 om 11:43zou het echt een hartafwijking kunnen zijn ik heb het pas sinds mijn 13 de dus dit jaar merkte ik het pas op dat geen honger en de duizeligheid is nu een maand ongeveer
ReagerenSara13 juli 2018 om 11:44Wanneer ben jij er achter gekomen dat je een hard afwijking hebt
ReagerenJohn (moderator)
13 juli 2018 om 14:13@ sara
Een dokter kan je via internet zonder enige vorm van onderzoek ook geen antwoord geven
ReagerenMartin13 juli 2018 om 15:09Hoi Sara,
Je lichaam geeft niet voor niets bepaalde signalen af en naar mijn idee loop je hier al te lang mee rond. In dit geval is luisteren naar je lichaam zeker wijs en verstandig. Doe jezelf dus niet te kort en ga zo snel mogelijk naar de huisarts. Dan kan hij kijken wat er aan de hand is en dan kan er iets aan gedaan worden.
Echt doen, zelfs als je klachten bij wijze van spreken in het weekend zouden verdwijnen. Je bent veel te dierbaar om dit zomaar te negeren of af te laten doen als aanstellerij.
ReagerenAnabella13 juli 2018 om 23:09Ik zeg niet dat het een hartafwijkijng is maar het kan iets met je hart te maken hebben kijk als je hart veel te hart werkt dan kan je weinig energie hebben weinig eetlust en duizeligheid. Je hart pomt dan te snel bloed door je lichaam en dat kost heel veel energie. Je zou eens moeten bijhouden hoe hard je hart klopt. Als het normaal is dan weet is het niet wat het dan is
Reageren