Zoeken Vraag het forum

spierziekte?

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • wanhopige moeder!

Hoi,

Mijn dochter van 12 kan niet meer goed trap lopen en kan niet meer fietsen of sporten. Dit komt omdat ze het patellofemoraal pijnsyndroom heeft en op advies van de dokter niet meer mocht fietsen, trap lopen, sporten etc. voor 2 maanden, dan zal het beter gaan en mocht ze weer gaan opbouwen.

Alleen is het alleen maar erger geworden. Ze zakt door haar knieën, maakt bewegingen die ze zelf niet wil maken met haar benen, heeft veel kramp en zelfs als ze zit heeft ze zeer pijnlijke steken in haar benen. Ik heb een afspraak bij de huisarts gemaakt en ze kan pas volgende week terecht.

Nu zou ik graag al willen weten wat ik kan verwachten. Ik heb namelijk gehoord dat het ook spierziektes kunnen zijn. Nu ben ik daardoor erg geschrokken denken jullie dat dit een spierziekte kan zijn? En hoe erg zou het kunnen zijn. Kan het verholpen worden met medicatie of kan ze in een rolstoel  terecht komen en hoe snel? Of is het iets onschuldiger en is het gewoon iets wat weer kan overgaan.

Ik begrijp dat jullie niet precies kunnen vertellen wat het is maar ik zal het fijn vinden als ik al weet wat het allemaal kan zijn. Ik ben erg wanhopig!

Ik hoop dat ik snel antwoord krijg.

M.v.g

wanhopige moeder!

5 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Het lijkt niet meteen op een spierziekte. Maar er gaat iets niet goed met de knie. Vraag dan ook een verwijzing voor de orthopeed. Je zou ook naar een fysiotherapeut kunnen gaan en kijken wat die ervan zegt.

Reageren
    Catootje

Je zou het wat kunnen ondersteunen met de juiste voedingsstoffen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt alleen niet al teveel over tekorten, zoals bijvoorbeeld magnesium. In elk geval wel naar de dokter.

Reageren
    wanhopige moeder!

Ik was vergeten te zeggen dat ik en mijn man ook allebij een spierziekte hebben.

Reageren
    wanhopige moeder!

Ze krijgt al vitamines en eet veel groente en fruit. Daaraan ligt het niet.

Reageren
    John (moderator)

Zoals ik al schreef:  Vraag een verwijzing voor de orthopeed

Reageren
Reageer op: spierziekte?
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Haartransplantatie bij stress en haaruitval
5 min leestijd

Stress en haaruitval: hoe zit dat precies?

3 min leestijd

Symptomen van zwangerschap: dit zijn de eerste signalen

4 min leestijd

Baarmoederontsteking: hoe krijg je het en welke symptomen zijn er?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.