- wanhopige moeder!7 december 2017 om 18:30
Hoi,
Mijn dochter van 12 kan niet meer goed trap lopen en kan niet meer fietsen of sporten. Dit komt omdat ze het patellofemoraal pijnsyndroom heeft en op advies van de dokter niet meer mocht fietsen, trap lopen, sporten etc. voor 2 maanden, dan zal het beter gaan en mocht ze weer gaan opbouwen.
Alleen is het alleen maar erger geworden. Ze zakt door haar knieën, maakt bewegingen die ze zelf niet wil maken met haar benen, heeft veel kramp en zelfs als ze zit heeft ze zeer pijnlijke steken in haar benen. Ik heb een afspraak bij de huisarts gemaakt en ze kan pas volgende week terecht.
Nu zou ik graag al willen weten wat ik kan verwachten. Ik heb namelijk gehoord dat het ook spierziektes kunnen zijn. Nu ben ik daardoor erg geschrokken denken jullie dat dit een spierziekte kan zijn? En hoe erg zou het kunnen zijn. Kan het verholpen worden met medicatie of kan ze in een rolstoel terecht komen en hoe snel? Of is het iets onschuldiger en is het gewoon iets wat weer kan overgaan.
Ik begrijp dat jullie niet precies kunnen vertellen wat het is maar ik zal het fijn vinden als ik al weet wat het allemaal kan zijn. Ik ben erg wanhopig!
Ik hoop dat ik snel antwoord krijg.
M.v.g
wanhopige moeder!
5 reactiesReagerenJohn (moderator)
7 december 2017 om 18:37Het lijkt niet meteen op een spierziekte. Maar er gaat iets niet goed met de knie. Vraag dan ook een verwijzing voor de orthopeed. Je zou ook naar een fysiotherapeut kunnen gaan en kijken wat die ervan zegt.
ReagerenCatootje8 december 2017 om 09:10Je zou het wat kunnen ondersteunen met de juiste voedingsstoffen; vitaminen, mineralen, vetzuren en aminozuren. Bloedonderzoek zegt alleen niet al teveel over tekorten, zoals bijvoorbeeld magnesium. In elk geval wel naar de dokter.
Reagerenwanhopige moeder!8 december 2017 om 14:39Ik was vergeten te zeggen dat ik en mijn man ook allebij een spierziekte hebben.
Reagerenwanhopige moeder!8 december 2017 om 14:40Ze krijgt al vitamines en eet veel groente en fruit. Daaraan ligt het niet.
ReagerenJohn (moderator)
8 december 2017 om 14:47Zoals ik al schreef:Â Vraag een verwijzing voor de orthopeed
Reageren