- N.a26 augustus 2017 om 21:04
Dag allemaal,
Een familielid van mijn echtgenoot heeft een zoontje van 4 jaar dat niet kan praten, lopen en heel moeilijk kan eten.
Hij heeft ook af en toe epileptische aanvallen. Hij zit ik een speciale rolstoel. De artsen in België weten niet wat hij heeft. Volgens hun is alles ik orde met zijn hersenen en hebben ze nog nooit zo een situatie meegemaakt. Iemand eventueel met dezelfde ervaring of een tip voor een zeer goede kinderarts die verder kijkt dan we weten het niet?Alvast bedankt!
3 reactiesReagerenJohn (moderator)
26 augustus 2017 om 21:15Moeilijk om daar zo iets over te zeggen. Als hersenen en zenuwen in orde zijn, zou het een psychisch probleem kunnen zijn. Heeft hij dat van geboorte af? Of is dat later ontstaan?
ReagerenN.a27 augustus 2017 om 00:49Dag Tandor,
Bedankt voor je reactie. Als baby ontdekte de ouders zelf dat er iets scheelde vanaf 5 maanden. Hij reageerde nergens op en nam ook geen vingers vast of speelgoed. Voor 5 maanden konden de ouders niets opmerken. Hij at zelfs borstvoeding zonder problemen. Het lijkt mij ook iets met de hersenen te maken maar volgens artsen in België kan niets gezien worden op de foto’s en lijkt alles normaal…
ReagerenTandor27 augustus 2017 om 10:03Dat maakt een psychische aandoening dan wel minder waarschijnlijk. Is de zwangerschap en de bevalling wel normaal verlopen of waren er complicaties? Dat er niets op een scan wordt gezien betekend niet automatisch dat er niets aan de hand is. Weet je of er een EEG is gemaakt? Zijn ze met de jongen ook in een universitair ziekenhuis geweest?
Reageren