Zoeken Vraag het forum

Tips gezocht virale keel infectie

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • John (moderator)

Blijf nog even gorgelen en geef je lichaam even de tijd om te herstellen

Anoniem

We zijn een dagen verder en ik kan niet zeggen dat ik nog echte keelpijn heb. Wel ziet m’n keel er nog steeds zo rood uit als op de foto’s.
    Na de kuur wel 3 dagen last gehad van verschrikkelijk oorpijn.
    Dit is sinds vandaag wat gezakt.
    Ik ben terug geweest maar de huisarts vind het niet ontstoken uitzien en gooit het nu op maagzuur? Wtf sorry is dit überhaupt mogelijk?
    Kan het trouwens zo zijn dat je na een keelontsteking ook nog een oorontsteking kan krijgen (ondanks de kuur).
    Echt bizar.
    Ik hoor graag van u.

Groetjes

Reageren
    John (moderator)

Bij een keelontstekingen kun je inderdaad ook oorpijn krijgen. Dat is niet zo vreemd.
    Opkomend maagzuur kan vergelijkbare klachten veroorzaken. Maar dan zou je ook maagklachten moeten hebben.
    Als de klachten aanhouden, ga dan toch terug naar de huisartsen vraag een verwijzing voor de KNO arts

Reageren
    Anoniem

Ik ben gisteren nogmaals naar de huisarts geweest.(Andere arts daar mijn huisarts op vakantie was)
    Klacht brandende oorpijn. Ze heeft gekeken en m’n oren zijn brandschoon.
    Ook m’n keel vond ze prima uitzien.
    Om eerlijk te zijn begin ik aan mezelf te twijfelen.
    Wel heb ik Gelezen over mensen die brandende mond keel en of oren hebben na het nemen van een anti biotica kuurtje.
    Kan dit überhaupt?
    Graag uw advies omdat nu 3 huisartsen niks hebben geconstateerd. Ze geven aan dat de kno arts hier niet veel mee kan doen.

Reageren
    John (moderator)

Het zou een reactie op de kuur kunnen zijn. Dat zou dan wel binnen 2-3 dagen over moeten zijn.

Reageren
    Anoniem

Kuur is meer dan 1 week terug.
    ik begin gewoon angst te krijgen voor kanker etc.
    Waar moet dat branden anders nog vandaan komen.

Reageren
    John (moderator)

Misschien focus je je er te veel op.
    Je bent er teveel mee bezig. Zo kun je dus zelf ook klachten veroorzaken. Door je keel veel te schrapen bijvoorbeeld. De huisarts heeft in ieder geval geen bijzonderheden gezien.

Reageren
    Anoniem

Het enige wat ik overigens nog vreemd vind is de bovenkant van het gehemelte.zie foto
    Kan dit kanker zijn of meer een irritatie?
    Bedankt voor de steun ik waar het echt.
    Ben overigens 31jr

Reageren
    John (moderator)

Het ziet er wat geïrriteerd uit. Maar dat is verder geen probleem. N3em zo nu en dan een lepeltje honing. Dat doet wonderen

Reageren
    Anoniem

Ik zal dit proberen.
    ik weet ook dat de kno arts hier niks mee kan maar ik sterf bijna van de angst. Echt serieus.
    Daar komt ook nog bij dat ik over 2 weken ga trouwen en geen klote bruiloft wil hebben.
    U maakt zich hier geen zorgen over kanker?

Reageren
    John (moderator)

Ik denk dat je vooral last hebt van heeeel veel stress…
    Probeer je nou maar eens niet zo druk te maken. Met je keel is niks aan de hand.

Reageren
    Anoniem

Ja dat klopt ook wel.
    ik lijk overal maandenlang last van te hebben.
    Kan zoiets echt in stand worden gehouden door stress?

Reageren
    John (moderator)

Dat kan zeer zeker. Voortdurende stress heeft invloed op je afweersysteem. Je bent dan vatbaarder voor infecties 3n het duurt langer voordat je helemaal herstelt. Daarnaast kun je dus ook nog zelf klachten veroorzaken

Reageren
    Anoniem

Heeft het dan nog zin om wat te gaan gorgelen etc?
    Zij weet niet hoe het gebied heet maar aan de zijkanten achterin is t ook zo bloederig rood zeg maar.
    Ik neem aan dat de Kno arts hier waarschijnlijk niks aan kan doen?
    Excuses maar ik vind ’t geen gezicht hebben.

Reageren
    John (moderator)

Dat gorgelen kan in ieder geval geen kwaad. Soms moet je gewoon wat geduld hebben

Gelukkig loop je niet de hele dag met je mond wagenwijd open zodat iedereen het kan zien.

Reageren
Reageer op: Tips gezocht virale keel infectie
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

Naar de huisarts gaan
5 min leestijd

Naar de huisarts: wat kost een consult en wat wordt vergoed?

4 min leestijd

Lipoedeem: de vragen die mensen het vaakst stellen

Kun je staar voorkomen?
4 min leestijd

Kun je staar voorkomen?

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Let op: je vraag en bijlagen zijn openbaar zichtbaar. Controleer daarom of afbeeldingen geen namen, gezichten, patiëntnummers of andere herkenbare persoonsgegevens bevatten. Toch iets persoonlijks gedeeld? Meld het bij de moderators.

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.