- anoniem12 februari 2021 om 19:08
Hallo,
Ik heb een vraagje.
Ik ben besmet met het herpes virus.
9 september had ik het gekregen door iemand met een koortslip.
Het waren een paar bultjes vaginaal, en voelde me heel ziekig.
10 dagen daarna merkte ik voor het eerst dat er een probleem was met mijn rechteroog. Pupilgrootte was groter dan mijn linkeroog, ook brandde mijn oog. Dit is de maanden erna alleen erger geworden.
Ik heb laatst weer een herpes aanval gehad, beneden.
Weer enorme last van mijn oog, en nu staat mijn oog naar rechts.Nu vroeg ik me af zijn er meer gevallen bekend van mensen met herpes die dit soort klachten hebben? Mijn klachten begonnen er vlak na. En het trekt zich terug in de zenuwbaan toch?
Ik vind het heel apart. En hoor graag of er meer mensen zijn die dit hebben…
John (moderator)
12 februari 2021 om 20:37Je kunt een herpes infectie in het oog hebben. Ga ermee naar de huisarts
Reagerenanoniem13 februari 2021 om 20:16Ja ik ben al naar de huisarts geweest.
Reageren
Alleen ik heb geen blaasjes op mijn oog of wat dan ook.
Ik ben ook in november al bij de oogarts geweest die had gekeken, maar zei dat het geen herpes was want ik heb geen blaasjes. Maar kan pas op 13 april weer bij de oogarts terecht, dus probeer het nu bij een ander oogziekenhuis.John (moderator)
13 februari 2021 om 20:19Met herpes in je oog hoef je niet perse blaasjes te hebben
ReagerenSyl27 november 2021 om 00:00K heb nooit herpes gehad maar nu al 2 maanden aan een stuk, en dit na een operatie.
Reageren
Kan de narcose het hebben uitgelokt eventueel?Allergieën29 mei 2025 om 00:37Herhaalde koortslip infecties kunnen ook komen doordat je allergisch bent. Als je lichaam constant moet vechten tegen de allergie, gaat je weerstand omlaag wat resulteert in een koortslip/ neus. Deze kan dan maandelijks terugkeren. Het simpelweg doorslikken van een antihistaminicum zoals desloratidine verbreekt dit patroon waardoor je veel minder vaak last zult hebben van de koorts blaasjes.
Reageren