Zoeken Vraag het forum

Pijn in tong en oren ná verkoudheid

Beheerd door

Peter (huisarts)
  • Anoniem

Hallo,

Twee weken geleden ben ik goed verkouden geweest met keelpijn, veel hoesten en een beetje mijn stem verloren. Dat is nu een week over echter kreeg ik 2 dagen geleden opeens last van een pijnlijke tong.

Bij het bewegen van de tong doet het achterin veel pijn. Ook druk zetten met een vinger achterop de tong of naar boven gedrukt op de keel (iets boven adamsappel) doet het ontzettend pijn. Sinds vandaaf voel ik dat het aan het doorschieten is naar mijn oren.

Slikken is erg moeilijk door de pijn. Als ik mijn tong stil hou heb ik eigenlijk nergens last van maar iedere beweging is pijnlijk. Vooral tong uitsteken gaat nauwelijks.

Ik dacht eerst dat ik keelontsteking zou hebben maar ik geloof niet dat ik last van mijn keel heb. Het is puur de achterkant van de tong.

Achterin mijn keel ziet er een beetje rodig uit, op mijn tong zie ik geen rare dingen.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

2 reacties
    Reageren
    John (moderator)

Ik denk toch dat het een keelontsteking is.
    Even naar de huisarts dus.

Reageren
    Anoniem

Ik heb precies hetzelfde! Hoe is dit bij jou afgelopen? Ben je er nog mee naar een dokter gegaan?

Reageren
Reageer op: Pijn in tong en oren ná verkoudheid
Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Community

Gerelateerde topics

Kennisbank

Gerelateerde onderwerpen

4 min leestijd

Alles over oogdruk: normaal, te hoog en te laag

4 min leestijd

Hoe vaak moet je je ogen laten meten?

5 min leestijd

Wat is een ooginfarct? Alles over symptomen, oorzaken en herstel

Maak nieuw onderwerp

Houd er rekening mee dat dit een openbaar forum is. Deel daarom geen persoonlijk gevoelige informatie zoals medische gegevens of contactgegevens.

Upload bijlagen

Maximaal toegestane bestandsgrootte is 8 MB

Voeg nog een bestand toe

Het Forum is niet bedoeld ter vervanging van een artsenbezoek. Neem bij een medische noodsituatie altijd contact op met uw (huis)arts of bel 112!

Geen foto’s van ontlasting uploaden. Deze worden verwijderd, omdat ze geen toegevoegde waarde hebben.

Wil jij op de hoogte blijven van het laatste nieuws op Dokter.nl?

Schrijf je dan nu in voor de nieuwsbrief!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.